تلاش آمریکا برای ایجاد کریدور امن برای کشتی‌های اسرائیلی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

تلاش آمریکا برای ایجاد کریدور امن برای کشتی‌های اسرائیلی

وزارت خارجه آمریکا می‌گوید نماینده ویژه خود را به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس می‌فرستد تا با شرکای واشنگتن درباره تأمین امنیت دریانوردی گفت‌و‌گو کند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 05
کد خبر: ۲۱۶۹۹۸

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت امور خارجه آمریکا، امروز (سه‌شنبه)، اعلام کرد «تیم لندرکینگ» نماینده واشنگتن در امور یمن طی هفته جاری به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس سفر خواهد کرد تا درباره ایجاد امنیت در دریای سرخ رایزنی کند.

 

براساس گزارش شبکه «المیادین»، واشنگتن اشاره کرد لندرکینگ با گروهی از شرکای اصلی آمریکا در زمینه دریایی و «ایجاد کریدوری امن برای باربری بین‌المللی» تشکیل جلسه خواهد داد.

 

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا نیز روز دوشنبه گفته بود واشنگتن با تعدادی از کشورها درباره ایجاد یک گروه در دریای سرخ در حال گفت‌و‌گو است.

 

از سوی دیگر، منابع اسرائیلی خبر داده بودند تل‌آویو رسما از چند کشور از جمله انگلیس و ژاپن خواسته برای تضمین «آزادی دریانوردی در تنگه باب‌المندب» گروهی دریایی تشکیل دهند.

 

این تحرکات بعد از حمله اخیر نیروی دریایی یمن به دو کشتی اسرائیلی در دریای سرخ صورت می‌گیرد که طبق اعلام ارتش یمن یکی از آن‌ها با موشکی دریایی و دیگری با پهپادی دریایی هدف قرار گرفت.

 

صنعاء تاکید کرده است که در تلاش برای تامین امنیت دریانوردی در تنگه باب‌المندب و دریای سرخ است و تنها کشتی‌های اسرائیلی هدف نیروهای یمنی خواهند بود.

 

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرده است که ارتش یمن تا زمان تداوم حملات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین، تمام کشتی‌های اسرائیلی را در دریای سرخ هدف حمله قرار خواهد داد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده