پیش بینی بورس یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳-راهبرد معاصر

پیش بینی بورس یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳

بازار سهام هفته دوم خردادماه را در روندی صعودی آغاز کرد. در کنار رشد نسبی شاخص کل، حجم و ارزش معاملات خرد نیز اندکی افزایش یافت. اما آیا سیگنال‌های خبری می‌توانند روند بازار سهام را صعودی نگاه دارند یا این بار نیز خوش‌بینی‌ها در حد خبردرمانی بوده است؟
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۸ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 01
کد خبر: ۲۴۳۵۹۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ بازار سهام در نخستین روز هفته روندی مثبت داشت. شاخص کل اندکی رشد کرد و برخی گروه‌های بازار سهام به ویژه خودرویی‌ها صف خرید شدند.

در این میان حجم و ارزش معاملات خرد هم کمی رشد کرد، اگرچه میزان آن همچنان بسیار پایین است و با روزهای اوج بازار فاصله زیادی دارد. با این حال اما تحرک بازار سهام در روز شنبه، معامله‌گران را نسبت به بازگشت بورس امیدوار کرده است.

 
اگرچه بازار سهام هفته را صعودی آغاز کرد اما این رشد شکننده، حاصل خوش‌بینی به خبرهای پیرامونی بازار سرمایه بوده است. اخباری حول محور افزایش سرمایه خودرویی‌ها، حل پرونده تبصره مالیاتی بودجه درباره شرکت‌های بورسی و مواردی از این دست، بازار سهام را در روز شنبه صعودی کرد.

اکنون این سوال مطرح است که آیا این بازار افزایشی باقی می‌ماند؟ آیا این اهرم‌های خبری توان بازگرداندن بورس به ریل طبیعی خود را دارند؟

آن طور که از حجم  و ارزش معاملات خرد پیداست، بازیگران بازار سهام هنوز هم با بی‌اعتمادی و احتیاط به این بازار می‌نگرند و بیش از آنکه در کف بازار مشغول معامله شوند، نظاره‌گر هستند. هنوز خبری از پول‌های پارک شده و ورود آنها به معاملات سهام نیست و صندوق‌های کم‌ریسک و درآمد ثابت‌ها در بازار سرمایه حکمفرمایی می‌کنند.

 
در این میان باید به تعطیلی دو روزه در میانه هفته نیز اشاره کرد که رمق بازار را خواهد گرفت و دوره احتیاط معامله‌گران را افزایش خواهد داد.

به این ترتیب به نظر می‌رسد بازار سهام دو روز معاملاتی پیش رو را آرام و متعادل و به دور از هیجانات کاهشی و افزایشی سپری کند و نظاره‌گر اخبار انتخاباتی و تغییرات اقتصادی جاری باشد./تجارت نیوز

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده