زاکانی: نهادسازی جدیدی در سالارکردن مردم بعد از صندوق رای خواهیم داشت-راهبرد معاصر
جزئیات و زمان برگزاری مراسم اربعین شهید جمهور و همراهانش قالیباف بعد از مناظره: مشارکت اقتدار ملی ما است جلیلی: نباید روستا را به یک جایی که فقیر و محروم است نگاه کنید پزشکیان: می‌خواهم اخلاق سیاسی را سرلوحه کار خود قرار دهم زاکانی : همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را انجام می‌دهیم مشارکت حداکثری در انتخابات ضامن امنیت و استقلال کشور است قالیباف: باید دقت کنیم که در نقشۀ دشمن حرکت نکنیم آخرین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری میراحمدی: وزارت کشور برای برگزاری انتخابات آمادگی کامل دارد رهبر انقلاب: مهمترین اثر مشارکت بالا که به آن اصرار داریم سرافرازی جمهوری اسلامی است بررسی شاخص‌های رئیس جمهور تراز در بیانیه گام دوم انقلاب سرلشکر باقری طرح ملی مقابله با ناقلین مهاجم زیستی را ابلاغ کرد زاکانی: حق مردم از خان‌ها و خانچه‌ها باید گرفته شود تبلیغات انتخابات ساعت ۸ صبح پنج‌شنبه به اتمام می‌رسد پورمحمدی: من موافق رییس جمهور نظامی هستم

زاکانی: نهادسازی جدیدی در سالارکردن مردم بعد از صندوق رای خواهیم داشت

 علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم با تاکید بر اینکه نهادسازی جدیدی را در خصوص سالارکردن مردم بعد از صندوق رای خواهیم داشت، گفت: امکانی فراهم می‌کنیم تا آنها بتوانند از معتمدین محل خود از مسئولان بازخواست کنند.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۲ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۲۴۵۷۲۸

به گزارش راهبرد معاصر؛  علیرضا زاکانی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه امروز - یکشنبه ۲۷ خرداد - مهمان برنامه میزگرد فرهنگی شبکه دو سیما است. وی در این برنامه به سوالات کارشناسان در حوزه مسائل فرهنگی پاسخ می‌دهد.

حسین انتظامی مدرس ارتباطات، قائم مقام سابق وزارت ارشاد و رئیس سابق سازمان سینمایی؛ الهام یاوری مدیر سابق بنیاد ملی نخبگان، عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف و رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان؛ و شهاب اسفندیاری، رئیس دانشکده صداوسیما از کارشناسان این برنامه هستند.

در این برنامه همچنین علیرضا نادعلی عضو شورای شهر و صغری یکه زارع به عنوان مشاور در کنار زاکانی قرار دارند.

علیرضا زاکانی در این میزگرد، ابتدا به تشریح برنامه‌ها و رویکردهای خود در حوزه فرهنگ می‌پردازد، سپس به سوالات کارشناسان پاسخ می‌دهد.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت:‌ هسته و ایده مرکزی بنده در تمامی حوزه ها اجرای قانون اساسی است و در حوزه فرهنگ، اجتماع و اقتصاد مردم باید سالار و محور قرار بگیرند.

زاکانی با اشاره به اینکه نظارت مردم بر مسئولان و آزادی بازخواست کردن آنها مورد غفلت قرار گرفته است، بیان کرد: آزادی در چهارچوب قانون پذیرفته شده است از این رو زمینه‌ای را فراهم خواهیم کرد تا مردم بتوانند با انتخاب یک هیات منصفانه و معتمدین از خودشان، مسئولان را مورد بازخواست قرار بدهند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه سیاسی عمق‌بخشی نکردیم. مردم تا پای صندوق مردم هستند، بعد از آن سالاری مردم گم شده باید به آنها برگردد.

در غرب،‌ اقتصاد و در انقلاب اسلامی، فرهنگ ایده مرکزی است

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: نظامات ما مبتنی بر نظامات رقیب نیست؛ در غرب ایده محوری مدنظر اقتصاد است و در انقلاب اسلامی ایده مرکزی، فرهنگ است و همه چیز بر مبنای فرهنگ سنجیده می‌شود.

زاکانی با اشاره به اینکه فرهنگ اولویت قطعی است؛ گرچه امروز اقتصاد فوریت قطعی ما است، تصریح کرد: تعلیم و تربیت در فرهنگ، پیشران متحول‌کننده است و در میان همه شقوقات (بخش‌های مختلف)، آموزش و پرورش رکنی‌ترین وزارتخانه دولت خدمت است.

وی وزیر آموزش و پرورش را قوی‌ترین عنصر کابینه دانست و بیان داشت: جمهوری اسلامی باید متکفل آزادی و استقلال باشد و در کنار آن، عدالت، معنویت، پیشرفت و رفاه را به جامعه عرضه کند.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اصل ۳ و ۹ قانون اساسی در موضوع آزادی تکلیف را روشن کرده و گفته که آزادی تعارضی با تمامیت ارضی ندارد.

زاکانی با بیان اینکه خانواده نباید دغدغه معیشت و سلامت داشته باشد و این موضوع بر عهده دولت است و ما برای همه اینها برنامه داریم، گفت: خانواده، محور است و باید بیشترین نقش را در جامعه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه آزادی، نهادسازی جدیدی درخصوص سالارکردن مردم بعد از صندوق رای در کشور داریم،‌ اظهار داشت: در تمام سطوح امکانی را فراهم می‌کنیم که مردم بتوانند با انتخاب هیات منصفه‌ای اگر در محلی اتفاقی افتاد مسئولان را بازخواست کنند.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: آزادی که بعضی‌ها ممکن است به شیوه غربی توصیه کنند آزادی مطلوب نیست. آزادی حقی است که همه انسان ها دارند و انقلاب اسلامی این آزادی را برای ما خلق کرد.

زاکانی با اشاره به اینکه قومیت‌ها همه نقطه قوت جامعه هستند، اضافه کرد: قومیت‌ها مثل دسته گلی هستند که در یک بوستان گل به جامعه طراوت می‌دهند. مذاهب و ادیان حق دارند، مطابق قانون اساسی اگر جایی غلبه دارند مدیریت های محلی را هم می‌توانند به‌دست گیرند.

وی صیانت از حقوق مردم در حوزه اجتماعی از سایر موضوعات قانون اساسی است، بیان داشت: ریاست جمهوری مجری قانون اساسی و مسئول صیانت از اجرای آن است. حتی مجرمین نیز حقوق دارند، حق تعدی به مجرمین وجود ندارد. اصل ۳۹ هتک حرمت و حیثیت به مجرمین را هم ممنوع کرده و اگر جایی اتفاق بیفتد، خلاف قانون اساسی است.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: هیچ‌کس حق ندارد به واسطه احقاق حق خود، به دیگری یا اجتماع ضرر برساند، در حوزه اجتماع شعار انقلاب اسلامی استقلال، آزادی و جمهوری است. عدالت و معنویت، پیشرفت و رفاه باید به جامعه عرضه شود.

  «سعید جلیلی»، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی»، «محمد باقر قالیباف»، «علیرضا زاکانی»، «مصطفی پورمحمدی» و «مسعود پزشکیان» داوطلبان تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها برگزار می‌شود./اینا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده