اجرای طرح پایش مجرمان سابقه‌دار در شمال کشور-راهبرد معاصر

اجرای طرح پایش مجرمان سابقه‌دار در شمال کشور

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران گفت: اجرای طرح پایش مجرمان سابقه‌دار استان از طریق پابند الکترونیک در استان آغاز شد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۱ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 10
کد خبر: ۲۵۳۹۶۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ سرهنگ علی قیصری به اجرای طرح کنترل و پایش الکترونیکی مجرمان اشاره کرد و اظهار داشت: با دستور فرمانده انتظامی کشور، طرح کنترل مجرمان سابقه‌دار از طریق پابند الکترونیک پس از ۳ استان البرز، تهران بزرگ و غرب استان تهران در این استان اجرایی شد.

وی افزود: این طرح ویژه سارقان دارای سوابق بالای ۴ فقره سرقت بوده که از این طریق این افراد در سطح استان تحت رصد، پایش و کنترل پلیس قرار می‌گیرند. این طرح یکی از اقدامات نوین پلیسی در راستای کنترل سارقان حرفه‌ای برای ارتقاء امنیت اجتماعی شهروندان و به نوعی پیشگیری از بروز انواع سرقت توسط سارقان سابقه دار در سطح کلان است.

رئیس پلیس آگاهی مازندران تصریح کرد: در ابتدای اجرای این طرح در استان مازندران، تعدادی از سارقان سابقه‌دار را شناسایی و در فواصل مختلف توسط کارشناسان مربوطه به آنها پابند الکترونیک نصب و با عنوان شهربند تحت کنترل پلیس قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه این افراد در صورت عدم ارتکاب جرم طی ۳ سال آتی با دستور قضائی پابند الکترونیک آنها برداشته می‌شود، خاطرنشان کرد: بدون شک اجرای این طرح باعث کاهش سرقت خواهد شد و تا این لحظه تعداد ۱۲۹ نفر شهربند شناسایی و اقدامات مربوطه اجرایی شد.

قیصری در پایان یادآور شد: بخش قابل توجهی از سرقت‌های به وقوع پیوسته در استان به دلیل سهل انگاری مالباختگان می‌باشد و نیاز است شهروندان ضمن توجه به هشدار‌های پلیس، با رعایت نکات پیشگیری از سرقت، در ناکامی سارقان و ارتقاء امنیت شهر نقش خود را به نحو احسن ایفا کنند. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار