پاکستان بار دیگر مدعی استفاده تروریست‌ها از قلمروی افغانستان شد-راهبرد معاصر

پاکستان بار دیگر مدعی استفاده تروریست‌ها از قلمروی افغانستان شد

درپی کشته شدن سه نظامی پاکستان در جریان درگیری با عناصر تروریستی در امتداد نوار مشترک مرزی با افغانستان، اسلام‌آباد بار دیگر از همسایه خود خواست تا اجازه سوء استفاده طالبان پاکستانی از قلمروی افغانستان را ندهد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۵ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 19
کد خبر: ۲۵۴۹۲۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ نیرو‌های ارتش این کشور امروز در منطقه مرزی خیبر با یک گروه از تروریست‌ها که درصدد رخنه به قلمروی از خاک پاکستان بودند، درگیر شدند.

در بیانیه ارتش پاکستان آمده است: نیرو‌های امنیتی تلاش تروریست‌های وابسته به تحریک طالبان پاکستان را ناکام گذاشتند و طی تبادل آتش پنج مهاجم کشته و سه نظامی پاکستان نیز جان خود را از دست دادند.

ارتش پاکستان با تکرار ادعای این کشور مبنی بر استفاده تروریست‌ها از قلمروی افغانستان، از حکومت سرپرست این کشور خواست که به مسوولیت خود برای مقابله با تروریسم و منع آنها در استفاده از خاک افغانستان پایبند باشد.

این در حالی است که سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان اخیرا در مصاحبه‌ای ترمیم روابط دوجانبه با پاکستان را نیاز دو همسایه دانست و بار دیگر آمادگی کابل را برای میانجی گری بین اسلام‌آباد و طالبان پاکستانی اعلام کرد.

دولت و ارتش پاکستان گروه تروریستی تحریک طالبان موسوم به «فتنه خوارج» را مسوول اصلی طراحی حملات تروریستی از قبیل بمب‌گذاری‌های انتحاری، ترور و گشودن آتش از خاک افغانستان علیه مواضع نیرو‌های مرزی در داخل خاک پاکستان می‌دانند.

حکومت سرپرست افغانستان اتهامات اسلام‌آباد را رد و منکر هرگونه حضور عناصر تروریستی ضدپاکستانی در قلمروی افغانستان است. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده