حماس در مذاکرات قاهره شرکت نخواهد کرد-راهبرد معاصر

حماس در مذاکرات قاهره شرکت نخواهد کرد

به گفته یک مقام ارشد ناشناس حماس، این گروه در این دور از مذاکرات شرکت نخواهد کرد، حتی اگر هیئتی در قاهره حضور داشته باشد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 August 24
کد خبر: ۲۵۵۳۴۳

به گزارش راهبرد معاصر، منابع الجزیره می‌گویند که حماس امروز هیئتی را به قاهره اعزام خواهد کرد، زیرا مذاکرات بر سر آتش بس در نوار غزه و توافق مبادله اسرای اسرائیلی در غزه با اسرای فلسطینی ادامه دارد.

 

به گفته یک مقام ارشد ناشناس این گروه که با خبرگزاری فرانسه صحبت کرده است، حماس در این دور از مذاکرات شرکت نخواهد کرد، حتی اگر هیئتی در قاهره حضور داشته باشد.

 

این مقام ناشناس حماس به خبرگزاری فرانسه گفت: «هیئت حماس با مقامات ارشد اطلاعاتی مصر دیدار خواهد کرد تا در جریان تحولات دور جاری مذاکرات آتش بس غزه قرار گیرد...، اما این بدان معنا نیست که در مذاکرات شرکت خواهد کرد».

 

او گفت: حماس از ابتدا گفته است که در این دور از مذاکرات که هفته گذشته در دوحه آغاز شد، شرکت نخواهد کرد. ورود هیئت حماس در حالیست که ایالات متحده مدعی «پیشرفت» در این دوره از مذاکرات آتش‌بس شده است.

 

با این حال، موانع عمده بر سر راه توافق باقی مانده است، به‌ویژه درخواست اسرائیل برای حفظ کنترل امنیتی بر چندین کریدور کلیدی غزه. نشست قبلی طرف‌های میانجیگر برای پایان دادن به جنگ علیه نوار غزه، دو جمعه گذشته در دوحه قطر برگزار شد.

 

کشور‌های قطر، مصر و آمریکا به عنوان میانجی‌های مذاکرات آتش‌بس سپس در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که مقامات بلندپایه سه کشور به عنوان میانجی، با هدف دستیابی به توافق برای آتش‌بس در نوار غزه و آزادی اسیران، در گفتگو‌های فشرده‌ای شرکت کردند و این گفتگو‌ها در فضایی جدی و سازنده برگزار شد.

 

به رغم اینکه رسانه‌های رژیم صهیونیستی و برخی مقامات آمریکایی از پیشرفت در دور جدید مذاکرات در دوحه سخن گفتند، منابع جنبش حماس با رد این ادعا گفتند که مذاکرات نتیجه‌ای در بر نداشته است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده