شکست مذاکرات اتحادیه اروپا و چین برسر خودروهای برقی-راهبرد معاصر
ایران: به هیچ وجه در طراحی، تصمیم گیری و اجرای عملیات ۷ اکتبر نقشی نداشته‌ایم سامانه دفاع موشکی تاد آمریکا فردا در اسرائیل مستقر می‌شود نتانیاهو: به حزب‌الله در سراسر لبنان حمله خواهیم کرد ضربات موشکی سنگین حزب‌الله | «بن‌گوریون» تعطیل شد تحریم‌های ضدایرانی انگلیس به بهانه حمله موشکی ایران به اسرائیل گفتگوی وزرای خارجه ایران و چین پیرامون آخرین وضعیت تحولات منطقه بیانیه حزب‌الله لبنان درباره عملیات کوبنده و مرگبار خود به پادگان گولانی حزب الله از ۳ عملیات دیگر خود خبر داد / رکورد ۳۲ عملیات در یک روز السودانی: داعش تهدیدی برای عراق نیست تاکید فؤاد حسین بر مخالفت قاطع عراق با سوءاستفاده از حریم هوایی این کشور پنتاگون: آمریکا سامانه ضد موشکی تاد را در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد اسرائیل هفتم اکتبر را عزای عمومی اعلام کرد پهپاد‌های ناشناس پنتاگون را سردرگم کرد عراقچی بغداد را به مقصد عمان ترک کرد عراقچی در دیدار با نخست وزیر عراق: منطقه در وضعیت خطرناکی به سر می‌برد

شکست مذاکرات اتحادیه اروپا و چین برسر خودروهای برقی

اتحادیه اروپا و چین در مذاکرات اخیر خود برای حل اختلافات در مورد خودروهای برقی، نتوانستند به پیشرفت چشمگیری دست یابند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 23
کد خبر: ۲۵۸۰۹۵

به گزارش راهبرد معاصر، اتحادیه اروپا و چین در مذاکرات اخیر خود برای حل اختلافات در مورد خودروهای برقی، نتوانستند به پیشرفت چشمگیری دست یابند.

 

با این حال، امید هنوز از بین نرفته است، زیرا هر دو طرف متعهد شدند مذاکرات را ادامه دهند. بروکسل به خودروسازان چینی فرصت جدیدی برای تعیین حداقل قیمت محصولات خود ارائه خواهد کرد.

 

والدیس دومبروفسکیس، معاون اجرایی کمیسیون اروپا در امور تجارت، پس از یک نشست "سازنده" با وانگ ونتائو، وزیر بازرگانی چین، روز پنجشنبه گفت: هر دو طرف توافق کردند تلاش‌های خود را برای یافتن یک راه حل موثر، قابل اجرا و سازگار با سازمان تجارت جهانی برای پرونده خودروهای برقی... بدون پیش داوری در مورد تحقیقات اتحادیه اروپا و ضرب‌الاجل‌های آن، تشدید کنند.

 

بر اساس این گزارش، بروکسل چین را متهم کرده است که با اعطای یارانه‌های هنگفت به خودروهای برقی خود، قیمت خرده فروشی آنها را به طور مصنوعی کاهش داده و رقبای اروپایی را از بازار پر سود کنار زده است.

 

پس از یک تحقیق چند ماهه، کمیسیون اروپا متوجه شد که یارانه دولت چین در کل زنجیره تامین توزیع شده است و این موضوع احتمال زیان شدید صنعت خودروسازی اتحادیه اروپا را افزایش داده است.

 

سپس این نهاد اجرایی پیشنهاد کرد که تعرفه‌های وارداتی اضافی به خودروهای برقی ساخته شده در چین، از جمله آنهایی که توسط شرکت‌های غربی در این کشور مونتاژ می‌شوند، اعمال شود.

 

تعرفه‌های پیشنهادی، بسته به برند و سطح همکاری آنها با این تحقیقات، از 7.8 درصد تا 35.3 درصد متغیر خواهد بود و به نرخ 10 درصدی موجود اضافه خواهد شد.

 

این افزایش برای اطمینان از رقابت منصفانه و بستن شکاف قیمتی بین تولیدکنندگان اتحادیه اروپا و چین در نظر گرفته شده است.

 

کشورهای عضو باید تعرفه‌ها را در یک رأی‌گیری که باید قبل از ماه نوامبر انجام شود، تصویب کنند. در صورت انجام این کار، نرخ‌ها برای پنج سال ثابت خواهند شد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار