رژیم اسرائیل اردوگاه النصیرات را بمباران کرد-راهبرد معاصر
اسرائیل خواستار تخلیه محله شویفات در ضاحیه بیروت شد حملات مجدد رژیم اسرائیل به ضاحیه بیروت رژیم اسرائیل اردوگاه النصیرات را بمباران کرد اعزام محرمانه کماندو‌های آمریکایی برای کمک به اسرائیل شهادت فرمانده گردان تل السلطان رفح به همراه السنوار انتقال ۱۷ زندانی ایرانی از گرجستان به داخل کشور بایدن: برای تحریم ایران با گروه ۷ هماهنگ خواهیم بود بیانیه رسمی حماس: یحیی السنوار سلاح به دست و در میدان نبرد به شهادت رسید اطلاعیه مهم سفارت ایران در لبنان | این اقدام برای مقاصد جاسوسی است بیانیه القسام در پی شهادت یحیی السنوار: راه ما تا آزادسازی فلسطین متوقف نخواهد شد بیانیه وزارت امور خارجه ایران در پی شهادت یحیی السنوار حماس شهادت یحیی السنوار را تایید کرد ترامپ: دوست دارم ایران را موفق ببینم؛ فقط نباید سلاح هسته‌ای داشته باشند جلالی: موافقتنامه جامع ایران و روسیه در سفر رئیس جمهور به مسکو امضا می‌شود واشنگتن‌پست: حماس از توافق پیشنهادی بایدن حمایت می‌کرد تا اینکه نتانیاهو خواسته‌های جدیدی را مطرح کرد

رژیم اسرائیل اردوگاه النصیرات را بمباران کرد

منابع فلسطینی امروز (شنبه) از شهادت سه فلسطینی و زخمی شدن هفت تن دیگر در نتیجه بمباران اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی خبر دادند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۷ - ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 19
کد خبر: ۲۶۰۵۸۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ خبرنگار شبکه خبری الجزیره گزارش داد که در پی حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه‌ای در اردوگاه «الشاطئ» در غرب شهر غزه که آوارگان به آن پناه برده‌اند، هفت تن شهید و شماری نیز زخمی شدند.

در همین راستا، یکی از مسؤولان وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که سه بیمارستان در شمال نوار غزه پس از هدف قرار گرفتنشان توسط رژیم صهیونیستی از چرخه خدمت‌رسانی خارج شده‌اند.

وی در ادامه افزود، در پی بمباران مدارس آوارگان در اردوگاه جبالیا توسط نظامیان رژیم اشغالگر آتش‌سوزی‌هایی به وقوع پیوست.

این مسؤول فلسطینی همچنین گفت: ما درخواست‌هایی برای کمک درباره اجرای عملیات‌های اعدام غیرنظامیان بازداشت شده در شمال نوار غزه توسط اشغالگران دریافت کرده‌ایم.

وی افزود: وضعیت کنونی در شمال غزه نسبت به روز‌های نخست جنگ شدیدتر است. ما نمی‌توانیم تعداد شهدا را بشماریم، زیرا اعداد و ارقام وحشتناک است و آنچه ما اعلام می‌کنیم درمورد کسانی است که موفق به بیرون کشیدن آنها شده‌ایم.

از سوی دیگر، محمد زقوت، مدیرکل بیمارستان‌ها در وزارت بهداشت غزه درجریان کنفرانسی مطبوعاتی خاطرنشان کرد، دشمن به‌طور مداوم به بیمارستان‌ها در شمال نوار غزه حمله کرده و مانع ورود دارو، غذا و سوخت به این منطقه می‌شود.

وی همچنین اظهار کرد، دشمن درجریان تجاوزاتش علیه شمال نوار غزه عامدانه بیمارستان‌ها را هدف قرار می‌دهد و این مسأله وضعیت انسانی را وخیم کرده است.

محمد زقوت گفت، بیمارستان اندونزی، العوده و کمال عدوان درپی حملات رژیم صهیونیستی توسط دشمن هدف قرار گرفته شده‌اند.

وی همچنین گفت: ما خواستار توقف تجاوزات علیه ساکنان شمال نوار غزه و حمایت و حفاظت لازم از بیمارستان‌ها و کادر‌های پزشکی هستیم.

پیشتر وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد شمار قربانیان عملیات رژیم صهیونیستی در نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به ۴۲ هزار و ۵۱۹ شهید و ۹۹ هزار و ۶۳۷ زخمی رسیده است.

سازمان دفاع مدنی در نوار غزه نیز اخیرا اعلام کرد که اردوگاه «جبالیا» برای پانزدهمین روز متوالی تحت محاصره قرار دارد و تعداد شهدا به ۴۰۰ تن رسیده که در میان آنها زنان، کودکان و سالخوردگان نیز وجود دارند.

این نهاد همچنین اعلام کرد که شهدا و مجروحانی در داخل اردوگاه جبالیا وجود دارند، اما ورود کادر سازمان دفاع مدنی به اماکن بمباران سخت و دشوار است.

سازمان دفاع مدنی در ادامه تاکید کرد: ما درخواست‌های کمک زیادی از خانواده‌هایی دریافت می‌کنیم که در داخل اردوگاه جبالیا در معرض بمباران قرار دارند.

نهاد مذکور همچنین تصریح کرد، ده‌ها پیکر در خیابان‌های جبالیا درپی بمباران‌های مداوم رژیم صهیونیستی وجود دارند.

سازمان دفاع مدنی غزه اعلام کرد که هزاران شهروند فلسطینی در جبالیا درنتیجه محاصره اعمال شده بدون آب و غذا می‌خوابند.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳، رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخته و بیش از ۱۴۰ هزار فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند.

در این جنگ علاوه بر تخریب گسترده و گرسنگی که جان صد‌ها کودک فلسطینی را گرفته و یکی از بدترین فجایع انسانی در جهان محسوب می‌شود، بیش از ۱۰ هزار فلسطینی دیگر هم مفقود شده‌اند. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار