جزئیات حق ویژه‌ معلمان استثنایی / رتبه بندی معلمان به کجا رسید؟-راهبرد معاصر
بیمار ایدزی با مصرف دارو، هم می‌تواند ازدواج کند و هم بچه‌دار شود «ایلان ماسک» تصویر ماهواره‌بر ایرانی را منتشر کرد + عکس جزییات غربالگری سلامت روان دانش‌آموزان متوسطه بارش برف و باران از روز یکشنبه آغاز می‌شود راز خشک شدن ۷۰ درصدی دریای مدیترانه! انتقاد پلیس از خاموشی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی: قرار بود برق چراغ‌های ۳۰ تقاطع قطع نشود، اما خبری نشد وضعیت آب و هوا، امروز ۲ آذر ۱۴۰۳ / آغاز بارش‌ها از دوشنبه با ورود سامانه جدید تاریخ برگزاری کنکور مشخص شد: نوبت اول؛ ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت، نوبت دوم؛ ۵ و ۶ تیر وزیر علوم: در این چند سال اخیر، ۲۵ درصد از اساتید مهاجرت کرده‌اند؛ این عدد نگران کننده‌ای است کشف محموله‌های بزرگ موادمخدر صنعتی در مرز‌های ایران و افغانستان پرونده سهمیه‌های کنکور در مسیر اصلاح/ اختصاص سهمیه به مدارس دولتی و دهک‌های پایین پلیس راه: آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد | جاده چالوس همچنان بسته است هواشناسی: وزش باد شدید، کیفیت هوای تهران را بهبود می‌بخشد متلاشی شدن باند ۶ نفره گروگان‌گیر / رهایی گروگان اتفاق هولناک در بیمارستان؛ به جای پای راست، پای چپ را قطع کردند

جزئیات حق ویژه‌ معلمان استثنایی / رتبه بندی معلمان به کجا رسید؟

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ضمن انتقاد شدید از طبقاتی شدن مدارس گفت: مدارس باید به سمت ترکیب شدن پیش بروند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۶ - ۱۲ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 02
کد خبر: ۴۸۷۴۳

به گزارش راهبرد معاصر، سید جواد حسینی بعدازظهر پنجشنبه در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان بیان داشت: آموزش و پرورش استثنایی مولد انقلاب اسلامی است.

 

وی با بیان اینکه در کشور حدود ۱۸۲ هزار دانش آموز استثنایی و ۴۰۰ هزار دیر آموز وجود دارد، افزود: این دانش آموزان در هزار و ۶۰۰ مدرسه خاص استثنایی، ۲۰ هزار مدرسه ویژه و پذیرا و ۷۴۱ مرکز اختلال یادگیری توسط ۲۳ هزار معلم متخصص در حال آموزش هستند.

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: در دولت فعلی اعتبار مدارس آموزش استثنایی هفت برابر افزایش یافته است.

 

حسینی با اشاره به تفاوت‌های مدارس عادی و استثنایی تصریح کرد: در آموزش و پرورش مدارس عادی برنامه درسی ملی پیاده می‌شود در حالی که در آموزش و پرورش مدارس استثنایی آموزش برنامه درسی انطباق یافته و با خدمات ویژه به دانش آموزان ارائه می‌شود.

 

وی گفت: در آموزش و پرورش استثنایی ۱۶ آیتم خدمات توانبخشی ارائه می‌شود که طی هشت سال گذشته ۳۲ میلیارد تومان در بخش توانبخشی هزینه شده است.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در آموزش و پرورش استثنایی دو دوره بیشتر از آموزش و پرورش عادی وجود دارد یعنی اینکه دوره‌های آموزشی آموزش و پرورش استثنایی شش دوره است در حالی که سیستم آموزش و پرورش عادی چهار دوره دارد.

 

وی ادامه داد: در پیش دبستانی آموزش و پرورش استثنایی آموزش از بدو تولد آغاز می‌شود ضمن اینکه تفاهم‌نامه‌ای با سازمان بهزیستی تحت عنوان طرح مداخلات به هنگام و در زمان طلایی منعقد کرده‌ایم.

 

حسینی یادآور شد: دانش‌آموزان استثنایی پنج برابر دانش‌آموزان عادی هزینه دارند ضمن اینکه باید از تکنولوژی جدید برای توانمندسازی بیشتر این افراد استفاده شود.

 

حق ویژه‌ای برای معلمین استثنایی قائل می‌شویم

وی گفت: کار تدریس دانش آموزان استثنایی مشقت‌ها و سختی‌های زیادی دارد لذا به دنبال این هستیم که حق ویژه‌ای برای معلمین استثنایی در نظر بگیریم.

 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور وی تصریح کرد: می‌خواهیم پوشش نوآموزان بدو ورود به مدرسه را از ۹۷.۶ درصد به ۹۹ درصد در سال جاری برسانیم ضمن اینکه در حال حاضر در استان کرمان ۲۲ مرکز اختلال یادگیری وجود دارد که بر طبق استاندارد باید ۲۰ مرکز دیگر در این استان احداث شود برای همین ما امسال بنا داریم امکانات و تجهیزات لازم برای راه اندازی آنها را در اختیار استان قرار دهیم.

 

حسینی ضمن انتقاد شدید از طبقاتی شدن مدارس ابراز داشت: یکی از مشکلات ما طبقاتی و نا برابر شدن مدارس است؛ باید تنوع مدارس را از بین برد و مدارس به سمت ترکیب شدن پیش بروند همچنین در این مدارس روش‌های مبتنی بر نیاز دانش‌آموزان به کار گرفته شود.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد یکی از اقدامات جدید برای سال جاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی بسته مدرسه انطباقی است که مدارس را منطبق می‌کنند تا دانش آموزان در کنار هم زیست مشترک داشته باشند.

 

حسینی گفت: ۷۰ درصد هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی شرق و جنوب استان کرمان را شوراها و سازمان آموزش و پرورش استثنایی متقبل می‌شود همچنین بودجه مدارس استثنایی امسال ۵۰ درصد اضافه شده که علاوه بر سهم معمول که به استان کرمان تعلق می‌گیرد ۶۰ میلیارد ریال نیز به منظور خدمات توانبخشی به این استان اعتبار خواهیم داد.

 

حسینی ابراز داشت: دانش آموزان در مدارس استثنایی به بازی و ورزش نیاز دارند بنابراین باید سالن‌های ۲۰۰ متری که فضا دارند برای این دانش‌آموزان ساخته شود.

 

وی ادامه داد: روز گذشته با احداث سه سالن در شرق استان کرمان موافقت شد ضمن اینکه امروز هم پنج سالن دیگر برای سایر نقاط استان تصویب شده و اعتبار لازم به آنها اختصاص خواهیم داد.

 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور یادآور شد: قرار شد در این سفر علاوه بر بودجه‌های معمول یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تجهیز مدارس استثنایی اختصاص دهیم.

ارسال نظر