پیش‌بینی وضعیت هوای تهران طی ۵ روز آینده کیفیت هوای تهران قابل قبول شد هواشناسی: هشدار دریایی سطح نارنجی در مازندران؛ شنا ممنوع است ماجرای فرونشست خیابان نشاط اصفهان و نشت ماده عجیب + عکس جزییات رای وحدت رویه دیه راننده مقصر به نرخ روز هلاکت دو شرور مسلح در درگیری با پلیس در طبس انهدام شبکه قاچاق سوخت در یکی از پمپ بنزین‌های رودان/ ۷ نفر متهم بازداشت شدند شرکت بیش از ۶۱۰۰ داوطلب لرستانی در آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی و وزارت بهداشت تازه‌ترین نتایج نظرسنجی ایسپا پیرامون مصرف شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی و استفاده از ابزار‌های هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی در مواجهه با سناریوی خودکشی نوجوانان با پلیس تماس می‌گیرد اپ جدید گوگل برای جستجوی سریع در ویندوز ارائه می‌شود ادارات خوزستان دورکار شدند / آلودگی هوا ساعت کاری برخی شهر‌ها را تغییر داد پژوهشگران انگلیسی، سیستم هشدار سرطان ساختند آغاز انتخاب رشته داوطلبان آزمون کارشناسی رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد بازگشایی دوطرفه جاده چالوس پس از محدودیت ۴ ساعته یکطرفه شدن جاده چالوس؛ ترافیک سنگین است

تاثیر آسیب های جامعه به محرومیت کودکان از مدرسه

رئیس مرکز امور هماهنگی و حوزه وزارتی اظهار کرد: طیف وسیعی از آسیب های جامعه به محرومیت کودکان از مدرسه مربوط است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۳۰ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 20
کد خبر: ۵۱۴۲۵

به گزارش راهبرد معاصر، علی باقر زاده در نشست شناسایی، جذب، آموزش و نگهداشت کودکان بازمانده از تحصیل ۶ تا ۱۱ ساله دوره ابتدایی با اشاره به اینکه نرخ پوشش تحصیلی دوره ابتدایی در ۱۰ سال گذشته بین ۹۷،۵ تا ۹۸،۲ درصد بوده است، اظهار کرد: این نرخ افزایش ۷ دهم درصدی داشته است؛ لذا میزان کم رشد نرخ پوشش تحصیلی به معنای کم‌کاری نیست بلکه به این دلیل است که مسئله دارای پیچیدگی مرکب است و دستگاه‌ها هم بر روی آن متمرکز نمی‌شوند و البته این مشکل اختصاصاً مربوط به کشور ما نیست.

 

وی تبعات بازماندن از تحصیل را تنها مربوط به ناتوانی در خواندن و نوشتن ندانست و گفت: طیف وسیعی از مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به مسئله عدم دسترسی به مدرسه گره‌خورده است. به‌عنوان‌مثال در تحقیقی که توسط فرهنگستان علوم پزشکی انجام شد، مشخص شد ۹۳ درصد مجرمان سابقه ترک تحصیل یا عدم دسترسی به آموزش رسمی داشتند و این مسئله خاص آموزش‌وپرورش نیست.

 

باقر زاده در پایان با اشاره به اینکه طبق قانون اساسی، دولت در قبال کودکان بازمانده از تحصیلی متعهد است، گفت: این مسئله خاص آموزش‌وپرورش نیست و به همه دستگاه‌ها مربوط می‌شود؛ لذا باید برای این کودکان منابع مالی تأمین شود که بتوانند در مدرسه به‌صورت مستقل از منبع درآمدی خانواده به تحصیل بپردازند.

 

منبع:مهر

کلمات کلیدی: علی باقر زاده
ارسال نظر