جاده کندوان پس از ۳ روز بازگشایی شد ورود سامانه بارشی جدید به کشور از امشب؛ بارش برف و باران در ۱۵ استان مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات کدام استان‌ها فردا چهارشنبه ۳ دی ۱۴۰۴ تعطیل شد؟ مدارس و دانشگاه‌های اصفهان فردا چهارشنبه ۳ دی ۱۴۰۴ تعطیل شد  مدارس تهران فردا چهارشنبه ۳ دی تعطیل شد / جزئیات طرح زوج و فرد فعالیت مدارس چهارمحال و بختیاری چهارشنبه با تأخیر آغاز می‌شود «سارا تبریزی» دانشمند ایرانی برگزیده سال ۲۰۲۵ از سوی نیچر اعلام شد ۲ متجاوز به عنف در زندان قائمشهر اعدام شدند مدارس تهران فردا چهارشنبه تعطیل شد؟ صدور هشدار زرد هواشناسی / تشدید برف و باران در ۱۰ استان آزمون جذب ۵۰۰ مدیر جوان بهمن‌ماه برگزار می‌شود زمان آزمون تخصصی دانشجوی مهارت‌آموز وزارت آموزش و پرورش تغییر کرد مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات کدام استان‌ها سه‌شنبه ۲ دی ۱۴۰۴ تعطیل شد؟ مدارس آذربایجان غربی فردا دوم دی ۱۴۰۴ تعطیل شد باران چهارشنبه به تهران می‌رسد/ بارش برف در مناطق غربی تعطیلی مدارس تهران فردا دوشنبه ۲ دی ۱۴۰۴ + جزئیات

تاثیر آسیب های جامعه به محرومیت کودکان از مدرسه

رئیس مرکز امور هماهنگی و حوزه وزارتی اظهار کرد: طیف وسیعی از آسیب های جامعه به محرومیت کودکان از مدرسه مربوط است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۳۰ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 20
کد خبر: ۵۱۴۲۵

به گزارش راهبرد معاصر، علی باقر زاده در نشست شناسایی، جذب، آموزش و نگهداشت کودکان بازمانده از تحصیل ۶ تا ۱۱ ساله دوره ابتدایی با اشاره به اینکه نرخ پوشش تحصیلی دوره ابتدایی در ۱۰ سال گذشته بین ۹۷،۵ تا ۹۸،۲ درصد بوده است، اظهار کرد: این نرخ افزایش ۷ دهم درصدی داشته است؛ لذا میزان کم رشد نرخ پوشش تحصیلی به معنای کم‌کاری نیست بلکه به این دلیل است که مسئله دارای پیچیدگی مرکب است و دستگاه‌ها هم بر روی آن متمرکز نمی‌شوند و البته این مشکل اختصاصاً مربوط به کشور ما نیست.

 

وی تبعات بازماندن از تحصیل را تنها مربوط به ناتوانی در خواندن و نوشتن ندانست و گفت: طیف وسیعی از مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به مسئله عدم دسترسی به مدرسه گره‌خورده است. به‌عنوان‌مثال در تحقیقی که توسط فرهنگستان علوم پزشکی انجام شد، مشخص شد ۹۳ درصد مجرمان سابقه ترک تحصیل یا عدم دسترسی به آموزش رسمی داشتند و این مسئله خاص آموزش‌وپرورش نیست.

 

باقر زاده در پایان با اشاره به اینکه طبق قانون اساسی، دولت در قبال کودکان بازمانده از تحصیلی متعهد است، گفت: این مسئله خاص آموزش‌وپرورش نیست و به همه دستگاه‌ها مربوط می‌شود؛ لذا باید برای این کودکان منابع مالی تأمین شود که بتوانند در مدرسه به‌صورت مستقل از منبع درآمدی خانواده به تحصیل بپردازند.

 

منبع:مهر

کلمات کلیدی: علی باقر زاده
ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار