پرداخت عیدی به معلمان در اعیاد پیش‌رو صحت دارد؟ هشدار نسبت به وزش باد شدید و رگبار در تهران/ پیش‌بینی کاهش دما تا ۱۱ درجه مینو محرز: بیماری مرس خطرناک‌تر از کرونا است و میزان مرگ آن بیش از ۶۰ درصد است آغاز فعالیت سامانه بارشی و کاهش دمای هوا در برخی استان‌ها جزئیات فعالیت مراکز معاینه فنی شهر تهران در ۱۴ و ۱۵ خرداد جاده چالوس از ساعت ۱۰ یکطرفه می‌شود ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های گلستان طعمه آتش شد بازداشت اعضای باند قاچاق ۲۱ هزار گوشی تلفن همراه در بوشهر اعلام محدودیت‌های ترافیکی محور‌های پرتردد کشور از ۱۳ تا ۱۷ خرداد سخنگوی شهرداری تهران: قطع درختان چیتگر و سرخه‌حصار به دلیل آفت‌زدایی و تنش‌های آبی در سال‌های گذشته است کاهش محسوس دمای تهران از چهارشنبه تشدید بارش در ۵ استان/ احتمال وقوع سیل ابتلای مادر به سرخجه می‌تواند سبب سقط جنین شود شهادت مأمور انتظامی در خوزستان سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: سوالات امتحان نهایی قابل لو رفتن نیست/ اگر کسی مدرکی دارد، برای بررسی ارائه کند

هر دانش آموز باید یک مهارت داشته باشد

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید تمام دانش‌آموزان دوره نظری در زمان فارغ‌التحصیلی، حداقل یک مهارت را بلد باشند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۱ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 22
کد خبر: ۵۱۷۲۷

به گزارش راهبرد معاصر، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی خطاب به وزیر کار اظهار کرد: موضوعات متنوعی داریم زمینه کار ما و شماست که مهم‌ترین موضوع، مهارت است.

 

وی ادامه داد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، هدف نهایی این است که انسان‌های دارای مهارت باشند و اگر افراد مهارت داشته باشند، پدیده فقر سامان می‌یابد و رفاه ایجاد می‌شود.

 

حاجی میرزایی با بیان اینکه هر چقدر آدم‌های کارآمدتری داشته باشیم، جامعه کارآمد و توانمندتر خواهیم داشت، اضافه کرد: شکل‌گیری شخصیت و هویت افراد و تبدیل شدن انسان‌ها به یک انسان مؤثر و دارای اعتماد به نفس، ریشه در آگاهی و داشتن مهارت دارد.

 

وی تصریح کرد: هدف ما در آموزش و پرورش فقط انتقال دانش نیست بلکه باید از دانش محوری و حافظه محوری به مهارت محوری حرکت کنیم چرا که مهارت، توانایی زندگی و ایفای نقش و مسؤولیت را تقویت می‌کند.

 

وزیر آموزش و پرورش گفت: مأموریت داریم ۵۰ درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه را به سمت آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش هدایت کنیم که هنوز با این رقم فاصله داریم و از سوی دیگر باید تمام دانش آموزان دوره نظری در زمان فارغ‌التحصیلی، حداقل یک مهارت را بلد باشند.

 

وی به موضوع کودکان بازمانده از تحصیل اشاره کرد و افزود: یکی از دستاوردهای درخشان جمهوری اسلامی ایران این است که دسترسی به آموزش در تمام کشور فراهم شده است.

 

حاجی‌میرزایی گفت: ۱.۴ درصد بازماندگی از تحصیل به عدم دسترسی به آموزش برمی‌گردد و مابقی به عللی چون فقر، کودک کار بودن، معلولیت، بیماری‌ها و مسائلی از این دست باز می‌گردد؛ در این راستا تفاهم‌نامه‌ای بین حدود ۱۰ دستگاه تنظیم شده است و مستلزم همکاری نهادهای حمایتی است.

 

منبع: فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده