قم چهارشنبه تعطیل شد دیدار اژه‌ای با مدیران رسانه‌ها؛ فراخوان اصلاح قانون مطبوعات؛ چند نقد جدی به قوه قضائیه اختلال در اینترنت برخی کاربران از ساعاتی پیش/ علت چیست؟ پیش بینی کاهش نسبی دما در نیمه شمالی کشور/ احتمال بارش رگباری و پراکنده در نقاط مختلف وزیر بهداشت: امسال شش هزار تخت بیمارستانی افتتاح می‌شود انهدام ۸۱۶ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در سال جاری اتصال برخط سازمان تأمین اجتماعی به دفاتر ثبت اسناد و املاک کشور اولین ربات انسان‌نمای طبل‌زن دنیا را بشناسید توزیع دارو در موکب‌های مرز مهران ممنوع شد جزئیات انسداد مسیر‌های تونل توحید برای امشب دادستان تهران: شرکت‌های هواپیمایی مسئول تخلف در زمینه قیمت بلیت هستند هشدار سطح نارنجی برای سه استان شرقی کشور/ آماده باش کامل دستگاه‌های امدادی و خدماتی باستان‌شناسان به «قدیمی‌ترین سکونت‌گاه انسان در ایران» بازگشتند مهلت ۱۵ روزه دادستانی برای ساماندهی کالا‌های خطرناک دستگیری ۱۰ نفر از عاملان نزاع مسلحانه تربت‌حیدریه بازداشت جیب‌بر‌های زن پاکستانی توسط پلیس ایران/ زوار مراقب جیب‌بر‌ها باشند

هشدار پلیس فتا درباره «حراج‌های تابستانه»

رئیس مرکز پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا به پیشنهاد وسوسه‌انگیز مجرمان سایبری و کلاهبرداران اینترنتی تحت عنوان «حراج تابستانه» پرداخت و گفت: افراد گول تبلیغات اغواکننده و تخفیفات چشمگیر را نخورند؛ کلاهبرداران در کمین‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۶ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 August 08
کد خبر: ۵۳۹۹۳

به گزارش راهبرد معاصر سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا به شگرد کلاهبرداران مجازی به بهانه حراج تابستانه و پیشنهادات وسوسه‌انگیز در این باره اشاره و اظهار داشت: استفاده از تبلیغاتی تحت عنوان «حراج‌های تابستانه» که متناسب با شرایط زمانی و مکانی اتفاق می‌افتد و هم اکنون هم در فصل تابستان و در بازه زمانی اعیاد قربان تا غدیر با آن مواجه‌ایم، یکی از روش‌های کلاهبرداران اینترنتی و مجرمان سایبری است; چراکه با این شگردها قربانی‌های خود را به سمت اهداف و نیت‌های مجرمانه‌شان هدایت و تشویق می‌کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: تبلیغات گسترده در فضای مجازی، تخفیفات چشمگیر و روش‌ها و شیوه‌های اغواکننده که کاربران را به سمت مجرمین هدایت می‌کند، از جمله این روش‌هاست.

وی گفت: کلاهبرداران با سه روش ممکن از افراد سوءاستفاده می‌کنند؛ یا قربانی را به سمت یک درگاه پرداخت جعلی هدایت کرده و اطلاعات حسابش را به سرقت برده و جرم فیشینگ را انجام می‌دهند یا بیعانه و پول کالا را دریافت کرده و کالایی تحویل نداده و ارسال نمی‌کنند.

سرهنگ رجبی ادامه داد: یکی دیگر از روش‌های کلاهبرداری به این صورت است که کالای تبلیغ‌شده با کالای تحویل‌شده متفاوت است؛ هم از نظر کیفیت و مشخصات و هم از نظر اصالت و جنس کالا.

وی به هموطنان توصیه کرد که حتماً از سایت‌های دارای قدمت و خوشنامی خرید کنند؛ سایت‌هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیک باشند و در درگاه اصلی خرید آنها shaparak.ir وجود داشته باشد و از روش اصلی به درگاه‌ها منتقل شوند.

سرهنگ رجبی با تأکید بر این مطلب که کار پی‌جویی و پیگیری قضایی و حقوقی خریدهای اینترنتی فرایند بسیار سختی دارد از افراد درخواست کرد که از شبکه‌های اجتماعی به صورت مستقیم خرید نکنند؛ چراکه تضمینی برای ارائه کالا با همان اصالت و کیفیت معرفی شده وجود ندارد.

 

فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار