قوه قضاییه: هیچ اتفاق جدیدی در پرونده تتلو رخ نداده است تولید داروی خوراکی ضدسرطان از مهرماه استرداد جاعل و کلاهبردار ۱۱ هزار میلیاردی به کشور هواشناسی ایران ۱۴۰۴/۴/۲۸؛ موج گرما در راه ایران حکم اعدام سه متجاوز به عنف در گرگان اجرا شد اطلاعیه آموزش و پرورش درباره ادعای تقلب در آزمون مدارس سمپاد آخرین وضعیت اختلالات GPS در تهران و دیگر نقاط کشور اتهام تجاوز به ۸ زن در پرونده «کیوان» / شیما قوشه، وکیل: متهم با قرار وثیقه ۲۰ میلیارد تومانی آزاد است دریافت یارانه برای مرد تاجر ۲ میلیارد تومان تمام شد! وزیر علوم: ۸۵ درصد داوطلبان بدون کنکور وارد دانشگاه‌ها می‌شوند/ به سمت حذف کنکور می‌رویم ویروس گوارشی جدید در راه است؟ وزیر آموزش و پرورش: از میان ۹۰۰ هزار شرکت کننده مرحله اول کنکور، ۵۰۰ هزار نفر داوطلب دانشگاه فرهنگیان بودند/ ۷۲ هزار نفر وارد مرحله ارزیابی تکمیلی شدند آلمان موفق به ساخت ماده‌ای شد که تا به امروز وجود نداشت آغاز به کار رسمی تاکسی اینترنتی تهران؛ به زودی ممنوعیت عمل جراحی زیبایی توسط پزشکان عمومی برداشته شد

هشدار پلیس فتا درباره «حراج‌های تابستانه»

رئیس مرکز پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا به پیشنهاد وسوسه‌انگیز مجرمان سایبری و کلاهبرداران اینترنتی تحت عنوان «حراج تابستانه» پرداخت و گفت: افراد گول تبلیغات اغواکننده و تخفیفات چشمگیر را نخورند؛ کلاهبرداران در کمین‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۶ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 August 08
کد خبر: ۵۳۹۹۳

به گزارش راهبرد معاصر سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا به شگرد کلاهبرداران مجازی به بهانه حراج تابستانه و پیشنهادات وسوسه‌انگیز در این باره اشاره و اظهار داشت: استفاده از تبلیغاتی تحت عنوان «حراج‌های تابستانه» که متناسب با شرایط زمانی و مکانی اتفاق می‌افتد و هم اکنون هم در فصل تابستان و در بازه زمانی اعیاد قربان تا غدیر با آن مواجه‌ایم، یکی از روش‌های کلاهبرداران اینترنتی و مجرمان سایبری است; چراکه با این شگردها قربانی‌های خود را به سمت اهداف و نیت‌های مجرمانه‌شان هدایت و تشویق می‌کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: تبلیغات گسترده در فضای مجازی، تخفیفات چشمگیر و روش‌ها و شیوه‌های اغواکننده که کاربران را به سمت مجرمین هدایت می‌کند، از جمله این روش‌هاست.

وی گفت: کلاهبرداران با سه روش ممکن از افراد سوءاستفاده می‌کنند؛ یا قربانی را به سمت یک درگاه پرداخت جعلی هدایت کرده و اطلاعات حسابش را به سرقت برده و جرم فیشینگ را انجام می‌دهند یا بیعانه و پول کالا را دریافت کرده و کالایی تحویل نداده و ارسال نمی‌کنند.

سرهنگ رجبی ادامه داد: یکی دیگر از روش‌های کلاهبرداری به این صورت است که کالای تبلیغ‌شده با کالای تحویل‌شده متفاوت است؛ هم از نظر کیفیت و مشخصات و هم از نظر اصالت و جنس کالا.

وی به هموطنان توصیه کرد که حتماً از سایت‌های دارای قدمت و خوشنامی خرید کنند؛ سایت‌هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیک باشند و در درگاه اصلی خرید آنها shaparak.ir وجود داشته باشد و از روش اصلی به درگاه‌ها منتقل شوند.

سرهنگ رجبی با تأکید بر این مطلب که کار پی‌جویی و پیگیری قضایی و حقوقی خریدهای اینترنتی فرایند بسیار سختی دارد از افراد درخواست کرد که از شبکه‌های اجتماعی به صورت مستقیم خرید نکنند؛ چراکه تضمینی برای ارائه کالا با همان اصالت و کیفیت معرفی شده وجود ندارد.

 

فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار