خوزستان در محاصره گرما؛ دمای امیدیه و رامشیر به ۴۸.۸ درجه رسید دستگیری ۴ جوان شرور در خیابان قزوین تهران / فیلم هولناک قمه کشی این اشرار را ببینید پلیس راهور: در شهریور ماه هر راننده‌ای که مرتکب تخلف حادثه‌ساز شود، گواهینامه‌اش به صورت سیستمی تا سه ماه متوقف خواهد شد سیستان و بلوچستان شنبه تعطیل شد طرح ترافیک شنبه در تهران اجرا نمی‌شود وزیر ارتباطات: نقد مردم به کیفیت اینترنت به حق است معاون شهردار رباط کریم دستگیر شد استانداری تهران: تعطیلی روز شنبه امتحانات دانشگاه‌ها را لغو نمی‌کند تعطیلی دستگاه‌های اجرایی قزوین در اول شهریور زمان پرداخت معوقات بازنشستگان حداقلی بگیر اعلام شد هوای تهران گرم‌تر می‌شود؛ افزایش تابش اشعه فرابنفش در پایتخت پلیس: دیگر پذیرای اتباع نیستیم/ برآورد ما این است که امسال بیش از یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از اتباع غیرمجاز به کشورشان بازگردانده شوند شهرداری تهران: ثبت نام برای جذب ۱۰ هزار پاکبان ایرانی آغاز شد فضانوردان چینی ایستگاه فضایی را در مقابل زباله‌ها ایمن‌تر کردند زمان برگزاری آزمون استخدامی وزارت بهداشت تغییر کرد بازداشت ۳ متهم تیراندازی در چالوس/ پای تسویه حساب شخصی در میان بود

محیط زیست استان تهران:مسئله آلودگی هوای تهران تنها مازوت نیست

معاون اداره کل محیط زیست استان تهران، با بیان اینکه مسئله آلودگی هوای تهران تنها مازوت نیست، گفت: با شیوع کرونا تردد خودروهای شخصی ۱۵ درصد افزایش یافته است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۱۶ دی ۱۳۹۹ - 2021 January 05
کد خبر: ۷۳۰۶۵

به گزارش راهبرد معاصر درباره علت آلودگی هوای پایتخت، اظهار کرد: مسئله آلودگی هوای تهران فقط مازوت نیست و منابع متعددی در آلودگی هوا وجود دارد.

وی در ادامه گفت: باید پذیرفت تهران خیلی بیشتر از ظرفیت زیستی بارگذاری جمعیت دارد؛ یعنی تهران کمتر از یک درصد وسعت کشور را دارا بوده، اما ۱۴ درصد جمعیت کشور در استان تهران است.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران با اشاره به تهیه سیاهه انتشار و مشخص شدن سهم هر بخش در آلودگی هوا، بیان کرد: ۴۰ درصد آلودگی مربوط به منابع ساکن و ۶۰ درصد آن مربوط به منابع متحرک بوده که در این ۶۰ درصد نقش اصلی با خودروهای دیزل است.

رستگاری کانون آلودگی‌ها در تهران را متعدد دانست و اظهار کرد: در تهران ۴ میلیون خودرو و ۲ میلیون موتورسیکلت فعال وجود دارد و با توجه به شیوع کرونا و کاهش استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، ترددها به علت استفاده از خودروهای شخصی ۱۵ درصد افزایش یافته است.

وی درباره علت وقوع آلودگی هوا، عنوان کرد: زمان وقوع وارونگی دما و یا پایداری هوا امکان تهویه طبیعی از سطح شهر وجود ندارد؛ هم اکنون شاخص‌های آلودگی پایین آمده به طوری که منابع آلودگی تغییر کرده و تنها با ایجاد ناپایداری جوی، کیفیت هوا خوب شده است.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران با اشاره به افزایش کیفیت بنزین و توقف تولید خودروها و موتورسیکلت‌های کاربراتوری در سال‌های گذشته برای کنترل آلودگی هوا، اضافه کرد: اقدامات مثبت دیگری در این رابطه مثل نوسازی کامیون‌های کل کشور برنامه‌ریزی شده بود که به علت تحریم‌ها از این گونه اقدامات جلوگیری شد.

رستگاری در همین رابطه خاطرنشان کرد: قانون هوای پاک در کشور به همراه آئین‌نامه‌های اجرایی وجود دارد که تمام تلاش ما اجرای این قانون در تمامی دستگاه‌های اجرایی است.

فارس

ارسال نظر