صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 September 07
کد خبر: ۱۰۱۲۲۶

منابع ارشد تل آویو: رسوایی شکست وحشتناک اسرائیل در فرار اسرای فلسطینی سر به فلک کشیده

منابع ارشد در تل‌آویو با بیان اینکه فرار اسرای فلسطینی از زندان رژیم صهیونیستی شبیه فیلم هالیوودی است تاکید کردند این اتفاق می‌تواند منجر به بروز انتفاضه سوم فلسطین شود.

به گزارش راهبرد معاصر، موضوع فرار اسرای فلسطینی از زندان «جلبوع» رژیم صهیونیستی که یکی از امنیتی‌ترین و حفاظت شده‌ترین زندان‌های این رژیم محسوب می‌شود همچنان در اولویت دستور کار رژیم اشغالگر صهیونیستی قرار دارد و بسیاری از موسسات امنیتی و رسانه‌های این رژیم اعتراف می‌کنند این یک شکست تاریخی برای اسرائیل و هم سطح با شکست ارتش آن در جنگ سال ۱۹۷۳ است.

در همین زمینه «عاموس هرئیل» کارشناس نظامی صهیونیست در روزنامه اسرائیلی هاآرتص به بررسی ابعاد و پیامد‌های فرار اسرای فلسطینی پرداخته و تاکید کرد که موفقیت این عملیات منجر به تحریک گروه‌های مسلح فعال در نوار غزه برای اجرای عملیات نظامی ضد اسرائیل خواهد شد.

«عاموس هرئیل» که روابط نزدیکی با موسسه امنیتی تل‌آویو دارد به نقل از منابع ارشد رژیم صهیونیستی گفت که عملیات فرار اسرای فلسطینی غیر قابل باور بوده و منجر به شادی همه فلسطینی‌ها شد؛ اما فضای سردرگمی زیادی بر اسرائیل حاکم است و این فضای متشنج همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه رسوایی شکست شدید و وحشتناک اسرائیل در فرار اسرای فلسطینی سر به فلک کشیده گفت، این عملیات بسیار شبیه به یک فیلم هالیوودی بوده و موفقیت آن خطرات امنیتی شدیدی را برای اسرائیل دارد.

این کارشناس صهیونیست به نقل از همان منابع ارشد تل‌آویو تصریح کرد که اسرای فلسطینی که از زندان فرار کرده‌اند به سرعت تبدیل به قهرمانان بزرگی در کرانه باختری شدند و اگر عملیات تعقیب و گریز آن‌ها با درگیری میان این افراد و نظامیان اسرائیل همراه شود، مرگ و یا شهادت آن‌ها فلسطینیان را برای انجام عملیات‌های خرابکارانه ضد اهداف اسرائیل تحریک خواهد کرد و با موج بزرگ و سریعی از عملیات‌های مسلحانه فلسطینی مواجه می‌شویم.

کارشناس مذکور صهیونیست در ادامه گفت که رسانه‌های فلسطینی عملیات فرار این اسرا را به عنوان دومین پیروزی بعد از کشتن تک تیرانداز اسرائیلی که دو هفته پیش در مرز غزه اتفاق افتاد، معرفی می‌کنند./تسنیم

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: