صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۶:۵۱
  • پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
  • Thursday 18 May 2023
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۶ - ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 08
کد خبر: ۱۱۲۸۱۴

اختلاف در کابینه نفتالی بنت درباره برجام و ایران

آکسیوس گزارش داده در کابینه نفتالی بنت مناقشات داخلی بر سر نحوه اثرگذاری بر سیاست‌های آمریکا در قبال ایران در جریان است.

به گزارش راهبرد معاصر یک پایگاه خبری آمریکایی از بروز اختلاف در کابینه «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره برجام و ایران خبر داده است.

طبق آنچه پایگاه «آکسیوس» گزارش داده در کابینه نفتالی بنت مناقشات داخلی بر سر نحوه اثرگذاری بر سیاست‌های آمریکا در قبال ایران در جریان است.

مقام‌های اسرائیلی می‌گویند «بنی گانتز»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و «یائیر لاپید»، وزیر خارجه این رژیم به طرز فزاینده‌ای از رویکردهای تقابل‌جویانه نفتالی بنت نگران هستند.

نفتالی بنت در دیداری که اوت سال جاری میلادی با جو بایدن داشت به او قول داد که مانند «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی به مخالفت‌های علنی با بازگشت آمریکا به برجام روی نخواهد آورد.

با وجود این، آکسیوس نوشته در حالی که تنها ۱۰۰ روز از آن دیدار می‌گذرد نفتالی بنت دقیقاً در حال انجام همین کار است و به صورت علنی از تلاش آمریکا برای گفت‌وگو با ایران انتقاد می‌کند.

با آنکه نفتالی بنت و «بنیامین نتانیاهو» هر دو جزو سیاستمداران تندرو افراطی در قبال ایران محسوب می‌شوند رسانه‌های صهیونیستی بعد از آغاز به کار نفتالی بنت مدعی شده بودند او قصد دارد سیاست‌های تل‌آویو را به مسیر جدیدی هدایت کند.

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در زمانی که در قدرت بود تلاش‌های زیادی برای بر هم زدن برجام انجام داد و از جمله «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را به خروج از آن ترغیب کرد. او بارها تأکید کرد که ترامپ با تشویق وی از برجام خارج شده و سیاست «فشار حداکثری» علیه ایران را در پیش گرفته است.

ترامپ و نتانیاهو امیدوار بودند فشار حداکثری بتواند ایران را به حضور در پای میز مذاکره برای گفت‌وگو بر سر توافقی جدید به جای برجام مجاب کند. این سیاست، به شکست منجر شد./فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: