صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 12
کد خبر: ۱۱۳۱۹۲

توضیحات ویس کرمی درباره آخرین تغییرات لایحه رتبه بندی معلمان

کمیسیون آموزش مجلس، لایحه رتبه‌بندی را به شکل آرمانی تغییر داد و همترازی با اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در این لایحه لحاظ شد.

به گزارش راهبرد معاصر، این روز‌ها لایحه رتبه‌­بندی معلمان به یکی از چالش‌های اصلی بودجه­‌ای و اداری دولت سیزدهم تبدیل شده است. از یک سو معلمان در تنگنای معیشتی قرار دارند و با مقایسه حقوق خود با سایر کارکنان قوه مجریه احساس بی­‌عدالتی می‌کنند؛ از سوی دیگر دولت سیزدهم با بدهی­‌های عظیم به جا مانده از دولت قبل و کمبود منابع مالی مواجه است.

البته طبق آخرین اخبار منتشر شده از سوی مجلس، رتبه‌بندی معلمان نهایی شده و قرار بر این است امروز در دستور کار صحن علنی قرار بگیرد.

مهرداد ویس‌کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، آخرین تغییرات لایحه رتبه‌بندی معلمان را اینگونه شرح می‌دهد: کمیسیون آموزش مجلس، لایحه رتبه‌بندی را به شکل آرمانی تغییر داد و همترازی با اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در این لایحه لحاظ شد، اما هیئت رئیسه از بارگذاری آن استنکاف کرد و ادعا این بود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان بار مالی دارد، بنابراین مجدد لایحه رتبه‌بندی برای اعمال اصلاحات به کمیسیون آموزش مجلس بازگشت و همترازی با دانشگاه‌ها حذف شد.

وی افزود: در نهایت رتبه‌بندی معلمان به گونه‌ای تنظیم شد که ارتباطی با هیئت علمی دانشگاه‌ها نداشته باشد، البته توقع معلمان این بود با رتبه‌های دانشگاهی تطبیق داده شوند و ۸۰ درصد آن‌ها حقوق بگیرند، اما این روند، ۱۷۰ هزار میلیارد بار مالی داشت که دولت دوازدهم تأمین ۲۰ هزار میلیارد تومان و دولت سیزدهم ۲۵ هزار میلیارد تومان در سال را پذیرفته بود. ۷۳۳ هزار و ۶۳۸ نفرمشمول رتبه‌بندی قرار می‌گیرند./تسنیم

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: