صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳:۴۸ - ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 12
کد خبر: ۱۱۳۳۵۷

رویترز: قربانیان کرونا در آمریکا از 800 هزار نفر فراتر رفت

خبرگزاری رویترز خبر داد که تعداد قربانیان ویروس کرونا در آمریکا از 80 هزار نفر فراتر رفته است.

به گزارش راهبرد معاصر در سال 2021 بیش از 450 هزار نفر در آمریکا به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند و از ابتدای همه گیری کرونا، 57 درصد از آمریکایی‌ها که به علت بیماری جان خود را از دست داده‌اند، کرونا گرفته بودند.

از سوی دیگر، تعداد قربانیان کرونا در سال 2021 از مجموع قربانیان کرونا در سال 2020 نیز فراتر رفته است. داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا نشان می‌دهد تعداد قربانیان ویروس کرونا در سال گذشته میلادی، 385 هزار و 343 نفر بوده است.

همچنین امریکا در میان هفت کشور صنعتی جهان، بدترین شرایط را از نظر سرانه مرگ و میر به دلیل ابتلا به کرونا را دارد.

آمارهای منتشر شده حاکی از آن است که 14 درصد از قربانیان کرونا در سرتاسر جهان آمریکایی بوده و 19 درصد از موارد ابتلا به این ویروس نیز در آمریکا گزارش می‌شود. آمریکا به زودی از مرز 50 میلیون ابتلا به کرونا از آغاز این همه گیری عبور خواهد کرد.

رویترز گزارش داد که آمریکا در میان کشورها ثروتمند که به واکسن دسترسی دارند نیز بالاترین سرانه مرگ و میر را داراست.

نرخ مرگ و میر به دلیل ابتلا به کرونا در آمریکا سه برابر کانادا و 11 برابر ژاپن است.

آمار قربانیان در آمریکا در حالی منتشر می‌شود که سویه جدید ویروس کرونا موسوم به امیکرون تاکنون در ۵۷ کشور جهان از جمله آمریکا شناسایی و ردیابی شده است.

سازمان جهانی بهداشت تاکید کرده تحلیل‌ها نشان می‌دهد که جهش‌های موجود در سویه امیکرون فعالیت‌های خنثی کننده آنتی بادی‌ها و در نتیجه ایمنی طبیعی بدن را کاهش می‌دهد. با این حال سازمان جهانی بهداشت همچنین گفته که به اطلاعات بیشتری برای تعیین میزان اثربخشی واکسن‌ها علیه سویه امیکرون نیاز است./فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: