صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۴۱ - ۰۳ دی ۱۴۰۰ - 2021 December 24
کد خبر: ۱۱۴۹۹۹

بیانیه ی مداخله جویانه انگلیس درباره رزمایش پیامبر اعظم ۱۷

وزارت امور خارجه انگلیس طی بیانیه ای استفاده ایران از موشک‌های بالستیک در پرتاب‌های آزمایشی امروز را محکوم کرد.

به گزارش راهبرد معاصر وزارت امور خارجه انگلیس در وب سایت رسمی خود طی بیانیه‌ای مدعی شد که استفاده ایران از موشک‌های بالستیک در پرتاب‌های آزمایشی امروز (جمعه) را در رزمایش «پیامبر اعظم ۱۷» محکوم می‌کند.

در ادامه این بیانیه ادعا شده است: «ما استفاده ایران از موشک‌های بالستیک را در آزمایشی که امروز انجام شده است، محکوم می‌کنیم. این پرتاب نقض آشکار قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است که ایران را ملزم می‌کند هیچ گونه فعالیتی در رابطه با موشک‌های بالستیک طراحی شده برای حمل سلاح هسته‌ای - از جمله پرتاب‌هایی با استفاده از فناوری موشک‌های بالستیک - انجام ندهد.»

انگلیس در پایان نیز ادعا کرد که این اقدامات امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را به خطر انداخته و از ایران می‌خواهد فعالیت‌های خود را در این زمینه متوقف کند.

انگلیس در حالی ادعا می‌کند رزمایش ایران امنیت منطقه را به خطر انداخته است که شریک او در غرب آسیا (رژیم صهیونیستی) به طور روزانه و در مقابل چشمان جهانیان کشورمان را تهدید به حمله نظامی می‌کند، اما در این خصوص کشور‌های اروپایی مانند انگلیس که خود دارای بمب اتم هستند، سکوت کرده و از آن چشم‌پوشی می‌کنند.

توان موشکی نیرو‌های مسلح ایران امروز به اصلی‌ترین بعد قدرت دفاعی کشور تبدیل شده و روند طی شده در سال‌های گذشته حاکی از تقویت، بروزرسانی و پویایی صنعت موشکی در کشور است. بعد از هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد نیز یکی از کارشناسان غربی به قدرت موشکی ایران اذعان کرده و آن را یک جهش کوانتومی در توان موشکی ایران خواند./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: