صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 February 28
کد خبر: ۱۲۴۲۲۳

چین خواستار حفظ آرامش در بحران اوکراین شد

پس از آنکه روسیه سیستم بازدارندگی هسته‌ای اش را به حال آماده باش درآورد، «وانگ ون‌بین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه گفت که همه طرف‌ها باید آرامش خود را حفظ و از تشدید تنش خودداری کنند.

به گزارش راهبرد معاصر، وانگ که در یک نشست خبری سخن می‌گفت، بر دیدگاه پکن مبنی بر اینکه همه نگرانی‌های امنیتی مشروع کشور‌ها باید جدی قلمداد شود، تاکید کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در واکنش به بیانیه‌های خصمانه و تهاجمی ناتو، به نیرو‌های بازدارنده هسته‌ای کشورش در بحبوحه تنش با غرب بر سر مساله اوکراین، آماده‌باش داد.

پوتین در دیدار با سرگئی شایگو وزیر دفاع و والری گراسیموف رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح روسیه، گفت: کشور‌های غربی نه فقط اقدامات غیردوستانه علیه اقتصاد روسیه بکار می‌گیرند، بلکه مقام‌های این کشور‌ها اظهارات خصمانه درمورد روسیه بیان می‌کنند.

وی افزود: مقام‌های کشور‌های پیشروی عضو ناتو به خود اجازه می‌دهند اظهارات تهدیدآمیز علیه روسیه بیان کنند. به همین خاطر به وزیر دفاع و رئیس ستاد کل ارتش روسیه دستور می‌دهم نیروی بازدارنده هسته‌ای ارتش روسیه را به حالت ویژه آماده باش جنگی درآورند.

به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه (پنجم اسفند) نیرو‌های روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد پنجمین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشار‌های دیپلماتیک و تهدید‌ها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

در نخستین ساعات صبح روز پنجشنبه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه "عملیات نظامی ویژه" علیه اوکراین را رسماً اعلام کرد. روسیه اعلام کرده است عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است. اما بسیاری از کشور‌های جهان از جمله کشور‌های اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشار‌های مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند./ایرنا

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: