صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۱:۲۵
  • سه‌شنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۱
  • Tuesday 13 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 09
کد خبر: ۱۲۵۴۸۸

مقایسه تعداد تحریم‌های وضع شده علیه روسیه، ایران و سوریه

حمله روسیه به اوکراین و هجوم غربی‌ها برای تحریم این کشور، باعث شده تعداد تحریم‌های روسیه از ایران فراتر رفته و به ۵۵۳۰ نهاد و کسب و کار برسد.

به گزارش راهبرد معاصر، حمله نظامی روسیه به اوکراین باعث شده این کشور از نظر تعداد تحریم‌های اعمال‌شده بر آن در رتبه اول دنیا قرار بگیرد.

بیش‌از ۵۵۳۰ کسب‌وکار، شخص یا نهاد از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین تحت تحریم قرار گرفته‌اند.

قبل‌از آن، ایران با ۳۶۱۶ نهاد و فرد تحریم شده در رتبه اول دنیا قرار داشت. اقدامات تحریمی علیه ایران طی یک دهه اعمال‌شده بود و اساساً به برنامه اتمی آن مربوط می‌شود. درحالی‌که حدود نیمی از تحریم‌های ضدروسی طی دو هفته گذشته صورت‌گرفته است.



به‌طورکلی از ۲۲ فوریه بیشتر تحریم‌ها علیه روسیه یعنی ۲۴۲۷ تحریم علیه اشخاص حقیقی صورت‌گرفته است. ۳۴۳ نهاد حقوقی از جمله کسب‌وکارها، بانک‌ها و مؤسسات دولتی هم تحریم شده‌اند. سوئیس بیشترین تحریم‌ها را علیه روسیه اعمال کرده‌است، ۵۶۸ تحریم در برابر ۵۱۸ تحریم اعمال‌شده از طرف اتحادیه اروپا.

دراین‌بین آمریکا با وجود این‌که بزرگ‌ترین منتقد حمله روسیه به اوکراین بوده، تنها ۲۴۳ تحریم علیه مسکو اعمال کرده‌است، یعنی بسیار کمتر از کانادا و استرالیا.

علی‌رغم تحریم‌های سنگین غرب علیه اقتصاد روسیه، نخست‌وزیر این کشور اخیراً اعلام کرده کشورش برای پیامد‌های اقتصادی این تحریم‌ها آماده‌است.

بعد از روسیه و ایران، سوریه (۲۶۰۸) بیشترین تحریم‌ها را متحمل شده‌است و پس‌از آن کره شمالی (۲۰۷۷)، ونزوئلا (۶۵۱)، میانمار (۵۱۰) و کوبا (۲۰۸) قرار دارند./تسنیم

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: