صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳:۴۷ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 April 20
کد خبر: ۱۳۰۳۹۸

سردبیر ویکی لیکس: حکم استرداد آسانژ به معنای حکم اعدام است

کریستن هرانفسون گفت: استرداد آسانژ جان او را به خطر می‌اندازد و مجازات اعدام را در پی خواهد داشت. اکنون این دادگاه با حکم جدید خود، حکم اعدام آسانژ را امضا کرد.

به گزارش راهبرد معاصر سردبیر ویکی لیکس در انتقاد به حکم دادگاه لندن اعلام کرد که حکم استرداد آسانژ به آمریکا به معنای حکم اعدام او است.
کریستن هرانفسون گفت: «شانزده ماه پیش، این دادگاه به این نتیجه رسید که استرداد آسانژ جان او را به خطر می‌اندازد و مجازات اعدام را در پی خواهد داشت. اکنون این دادگاه با حکم جدید خود، حکم اعدام آسانژ را امضا کرد.»

به گزارش اسپوتنیک، سردبیر ویکی لیکس پس از جلسه دادگاه لندن، با تاکید بر اینکه زندگی آسانژ اکنون در دستان پریتی پاتل، وزیر کشور و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس است، گفت: «آن‌ها این اختیار را دارند که جلوی این کار را بگیرند و یک زندگی را نجات دهند و جلوی این حمله به آزادی مطبوعات را بگیرند.»

جولیان آسانژ در آوریل ۲۰۱۹ و پس از هفت سال پناهندگی در سفارت اکوادور در لندن بازداشت و روانه زندان شد. تصمیم برای صدور حکم استرداد او در ۲ آوریل گرفته شد و اکنون تصمیم نهایی در خصوص استرداد باید به تایید وزیر کشور انگلیس برسد. آسانژ تا ۱۸ مه فرصت دارد تا دفاعیات خود را مطرح کند.

پیشتر آمریکا از تصمیم قوه قضاییه انگلیس مبنی بر بازنگرداندن بنیانگذار ویکی لیکس، ابراز ناامیدی و او را به افشای اسناد دیپلماتیک متهم کرده بود./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: