صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 May 18
کد خبر: ۱۳۴۲۷۶

رهبر چچن: فقط از تحریم‌های خدا و پوتین می‌ترسم

رهبر جمهوری خودمختار چچن در واکنش به تحریم‌های غرب گفت: از هیچی تحریمی نمی‌ترسم مگر اینکه این تحریم‌ها از جانب خداوند متعال و یا از طرف پوتین باشد.

به گزارش راهبردمعاصر، «رمضان قدیراف» رهبر جمهوری خودمختار چچن تحریم‌های غرب علیه خود خانواده‌ش را مسخره و مضحک خواند.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، قدیراف با اشاره به این تحریم‌ها گفت: تحریم‌ها علیه من و خانواده‌ام مضحک است. از هیچی تحریمی نمی‌ترسم مگر اینکه این تحریم‌ها از جانب خداوند متعال و یا از طرف ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه باشد.

وی که در یک کنفرانس آموزشی سخنرانی می‌کرد گفت: «مسخره است. همسر من و دخترانم که ازدواج کرده‌اند هیچ وقت در سیاست درگیر نبوده‌اند و هرگز در این زمینه کار نکرده‌اند، اما آن‌ها را هم تحریم کردند.»

رمضا قدیراف ادامه داد؛ «آن‌ها فقط می‌خواهند ما را بترسانند. من فقط از تحریم‌های خدا و رئیس جمهور پوتین می‌ترسم. بقیه حرف‌ها بیهوده است و ارزشی ندارد.»

آمریکا از سال‌ها پیش رمضان قدیراف را به اتهام نقض حقوق بشر هدف تحریم‌های خود قرار داده است. با این حال پس از پیوستن نیرو‌های چچنی به ارتش روسیه در عملیات نظامی علیه اوکراین، آمریکا و اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه او و خانواده‌اش اعمال کردند.

رمضان قدیروف، رئیس جمهوری خودمختار چچن گفته که در حمایت از تصمیم پوتین، و در پشتیبانی از ارتش روسیه نیرو‌های تحت امر خود را برای جنگ به اوکراین فرستاده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد، اما کشور‌های غربی به ویژه آمریکا و انگلیس از آن زمان نه تنها اقدامی برای کاهش درگیری‌ها در اوکراین نکردند بلکه با فشار تحریم‌ها و عرضه تسلیحات سبک و سنگین به اوکراین، به آتش این ناآرامی‌ها دامن زدند./فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: