صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۹:۰۱
  • سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
  • Tuesday 09 August 2022
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 June 12
کد خبر: ۱۳۷۹۳۲

وزیر دفاع چین: روابط با آمریکا در مرحله حساسی قرار دارد

وزیر دفاع چین با اشاره به مسئله تایوان اعلام کرد که روابط پکن و واشنگتن در مرحله حساسی قرار دارد و بهبود روابط دوجانبه به عهده آمریکا است.

به گزارش راهبرد معاصر، وی فنگه امروز (یکشنبه) در اجلاس امنیتی آسیا موسوم به «شانگری‌لا دیالوگ» در سنگاپور؛ با اشاره به مسئله تایوان اعلام کرد که روابط پکن و واشنگتن در مرحله حساسی قرار دارد و بهبود روابط دوجانبه به عهده آمریکا است.

به گزارش رویترز، وزیر دفاع چین به آمریکا هشدار داد: «ما از طرف آمریکایی می‌خواهیم که از مداخله در امور داخلی چین دست بردارد و از ایجاد تنش در روابط دوجانبه خودداری کند.»

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که ساعاتی پیش از این وی فنگه، وزیر دفاع چین در اجلاس امنیتی آسیا موسوم به «شانگری‌لا دیالوگ» به همتای آمریکایی خود هشدار داد که صادرات تسلیحات آمریکا به تایوان مداخله آشکار در امور داخلی چین است و صلح در تنگه تایوان را تهدید می‌کند. این مقام چینی از واشنگتن درخواست کرد که فوراً فروش تسلیحات به تایوان را لغو کرده و روابط نظامی با آن را متوقف کند.

آمریکا با وجود فقدان روابط رسمی دیپلماتیک، مهمترین حامی بین المللی تایوان و تامین کننده تسلیحات این کشور است. ارتش چین هفته گذشته اعلام کرد که اخیرا رزمایشی را در اطراف تایوان به عنوان هشدار جدی علیه تبانی تایوان و آمریکا انجام داده است.

گفتگوی شانگری‌لا امروز (یکشنبه) با حضور مقامات عالی رتبه نظامی، دیپلمات‌ها و سازندگان تسلیحات از سراسر جهان برگزار می‌شد، به پایان می‌رسد. /باشگاه خبرنگاران

برچسب ها
مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: