صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۸:۲۹
  • يکشنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۱
  • Sunday 28 August 2022
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۵ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 August 23
کد خبر: ۱۴۸۲۹۹
تعداد نظرات: ۳ نظر

جزییات آموزش ارزیابان و فرایند بررسی صلاحیت در رتبه بندی معلمان

بر اساس آخرین اخبار رتبه بندی معلمان رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش درباره آموزش ارزیابان و فرایند بررسی صلاحیت معلمان توسط آنها توضیحاتی داد.

به گزارش راهبرد معاصر بر اساس آخرین رتبه بندی معلمانمحسن زارعی گفت:آموزش ارزیابان با همکاری مرکز آموزش مدیریت دولتی انجام می‌شود، این آموزش به صورت خودخوان، حضوری و غیرحضوری است و هم‌اکنون ثبت‌نام و اعلام فرایند مرحله خودخوان در حال انجام است.

 از 5 شهریورماه آموزش حضوری ارزیابان آغاز می‌شود و پس از تکمیل فرایند آموزش، افرادی که گواهینامه دریافت می‌کنند به عنوان ارزیاب معرفی و بررسی معلمان را انجام می‌دهند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت:ارزیابان از بین معلمان انتخاب شده‌اند و این مرکز وظیفه آموزش آنها را بر عهده دارد. کارنامه‌ای بر اساس ارزشیابی‌ها در قالب یک داشبورد در اختیار معلمان قرار می‌گیرد تا از نقاط قوت، ضعف و شایستگی‌ها مطلع شوند و توصیه‌هایی در مسیر رشد به آنها ارائه می‌شود تا برای پیشبرد و توسعه شایستگی‌ها برنامه‌هایی داشته باشند.

 معلمان هر استان توسط ارزیابان آن استان بررسی می‌شوند، بررسی شایستگی‌ها توسط ارزیابان انجام می‌شود و تعیین و رتبه برعهده هیئت‌های ممیزه شهرستان و استان و در رتبه‌های بالاتر ستاد است؛ اگر معلم به رتبه تعیین شده اعتراض داشت ساز و کار اعتراض در سامانه تعیین شده است و واحد ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش براساس مستندات ارائه شده رسیدگی به اعتراض را انجام می‌دهد.

وی درباره نظرات مدیران مدارس و اولیا در بررسی معلمان گفت: در بخشی از فرایند ارزیابی مدیران مدارس و گروه‌های آموزشی نقش دارند، در حقیقت تمام بخش‌هایی که با معلمان مرتبط هستند ایفای نقش می‌کنند./ایسنا

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
اسد
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
من فرم های ارزیابی را دیدیم این ارزیابی سالهاست که در آموزش وپرورش اجرا می شود وچیز پخته وجدیدی نیست فقط برای معلمان وخود وزارت ایجاد دور دور عباسی ایجاد شده وبه قول معروف لقمه را پشت سر چرخنده می شود امیدوارم این ارزیابی را بندازید دور وحقوق رتبه بندی را بدهید ما قبلا رتبه بندی شدیم این مسائل دقیقا در آموزش وپروش در حال اجرا است فقط وقت کشی واسترس را برای معلمان وکادر اداری از صدر تا ذیل به وجود می آورد والسلام.
ناشناس
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
این بازی است قطعا معلما مدارک بار گذاری نمی کنند ایا برای افزایش حقوق ادارات دیگر همین روش را بکار میگیرنند انبرای افزایش یک میلیون مدارک ی موجود است سرگرمی درست کنند برایمان
ناشناس
۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
آی بزرگواران مگر رتبه ها تو احکام کارگزینی نیست،چرا خودتون رو اذییت میکنید...