صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - 2022 September 24
کد خبر: ۱۵۱۸۷۱

سقوط آزاد بهای جهانی نفت

به دنبال نگرانی‌های جهانی از رکورد اقتصادی بهای نفت کاهش یافت.

به گزارش راهبرد معاصر، نگرانی‌ها درباره رکود اقتصادی جهان، کاهش قابل ملاحظه قیمت نفت را بدنبال داشت.

 

بر اساس این گزارش بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن برای تحویل در ماه نوامبر چهار دلار و ۳۰ سنت کاهش یافت و به ۸۶ دلار و ۱۵ سنت رسید.

 

در بورس نیویورک هم هر بشکه نفت سبک وست تگزاس اینترمیدیت wti چهار دلار و ۷۵ سنت ارزش خود را از دست داد و به ۷۸ دلار و ۷۴ سنت رسید. بدین ترتیب نفت دریای شمال و نفت سبک امریکا به پایین‌ترین قیمت خود در نه ماه گذشته رسیدند.

 

در روز‌های اخیر اعلام بسیج عمومی نیرو‌های نظامی از سوی روسیه برای جنگ اوکراین و خبر‌هایی در مورد احیای توافق هسته‌ای ایران موجب نوساناتی در بازار‌های جهانی نفت شده است.

 

به دنبال افزایش ۷۵/. درصدی نرخ بهره بانکی که در روز‌های گذشته توسط بانک مرکزی آمریکا به تصویب رسید ممکن است تمامی بانک‌های مرکزی در جهان نیز تصمیم به افزایش نرخ بهره بانکی بگیرند که این اتفاق می‌تواند روند رشد اقتصادی در جهان را به شدت کاهش دهد. تحلیلگران حوزه نفت می‌گویند چشم انداز ضعیف در مورد آینده بازار تقاضا در ماه‌های آتی موجب نوسانات شدید در بازار انرژی شده است.

 

درحال حاضر کاهش ارزش برابری دلار، افزایش نگرانی‌ها درباره بازار عرضه در آستانه تحریم نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا در دسامبر و ترس از رکود جهانی و تاثیر آن بر بازار تقاضا بر روند معاملات نفت خام در بازار انرژی تاثیر می‌گذارد./ باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: