صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۲۳ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 13
کد خبر: ۱۶۸۱۵۸

سازمان ترامپ به ۱۵ سال فرار مالیاتی محکوم شد

مقامات قضایی ایالت نیویورک در جلسه دادگاه سازمان ترامپ را به ۱۵ سال فرار مالیاتی محکوم کردند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ یک قاضی ایالت نیویورک پس از آنکه هیئت منصفه در منهتن دو عضو سازمان ترامپ را در ۱۷ مورد کیفری متهم شناخت، اعلام کرد سازمان ترامپ به دلیل ۱۵ سال فرار مالیاتی باید محکوم شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این حکم سه روز پس از آن صادر شد که خوان مرچن، قاضی دادگاه کیفری منهتن، آلن وایسلبرگ را که حدود نیم قرن مدیر ارشد مالی سابق دونالد ترامپ بود پس از شهادت وی علیه رییس جمهور سابق آمریکا به ۵ ماه حبس محکوم کرده بود.

علی رغم فرار مالیاتی گسترده سازمان ترامپ که یک شرکت خوشه ای با فعالیت محدود است، دادگاه این شرکت را تنها به پرداخت ۱.۶ میلیون دلار جریمه نقدی محکوم کرده است. با این حال این سازمان بیان کرده که قصد دارد درخواست تجدیدنظر خود را برای دادگاه ارسال کند. تا به امروز هیچ فرد دیگری در این پرونده متهم شناخته نشده یا به زندان محکوم نشده است.

دفتر آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن می‌گوید در حال حاضر در حال انجام تحقیقات کیفری در مورد اقدامات تجاری ترامپ است.

طبق قانون فدرال آمریکا، سازمان خدمات درآمد داخلی آمریکا (آی‌آراس) می‌تواند پرونده‌های مالیاتی هر شهروند مالیات‌دهنده را به شمار محدودی از قانونگذاران تحویل دهد.

وزارت دادگستری در دولت ترامپ، از تصمیم استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری وقت، مبنی بر ارائه ندادن اظهارنامه مالیاتی به کنگره دفاع کرده بود. استدلال منوچین این بود که دموکرات‌ها به دلایل حزبی به دنبال دست یافتن به مدارک مالیاتی‌اند و وی این اختیار را دارد که مانع آن شود.

پس از روی کار آمدن جو بایدن، کمیته امکانات مالی مجلس نمایندگان درخواست را تجدید کرد و کاخ سفید این درخواست را معتبر دانست و در این شرایط وزارت خزانه‌داری چاره‌ای جز تبعیت ندارد. ترامپ سپس در دادگاه تلاش کرد ارائه مدارک مالیاتی خود از وزارت خزانه‌داری به کمیته کنگره را متوقف کند./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: