صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۱۸ - ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 February 25
کد خبر: ۱۷۴۴۸۲

تظاهرات در انگلیس در اعتراض به ارسال سلاح به اوکراین

شماری از مردم انگلیس در پایتحت این کشور، ضمن برگزاری تظاهرات ضدجنگ، خواستار پایان دادن به ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین شدند.

به گزارش راهبرد معاصر شماری از مردم لندن امروز (شنبه) تظاهراتی برگزار کرده و خواستار صلح در اوکراین و پایان دادن به ارسال تسلیحات به این کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، در تظاهراتی که توسط ائتلاف «جنگ را متوقف کنید» در مرکز لندن برگزار شد، معترضان در حالی که بنر‌هایی علیه ارسال سلاح به اوکراین در دست داشتند، شعار‌های ضد جنگ سر دادند.

جرمی کوربین، رهبر سابق حزب کارگر و نماینده پارلمان از جمله شرکت کنندگان در تظاهرات ضدجنگ بود.

دالیا سانچز، یک فعال ضدجنگ می‌گوید فقط می‌خواهد پایان جنگ را ببیند، زیرا افراد زیادی جان خود را از دست داده‌اند، صرف نظر از اینکه در کدام طرف هستند.

او گفت: «من با ارسال تسلیحات [به اوکراین] موافق نیستم، زیرا این اقدام جنگ را طولانی می‌کند». سانچز با بیان اینکه نیازی به جنگ نیست، گفت که این نتیجه «دیپلماسی شکست خورده» است.

جان کلارک یکی دیگر از شرکت کنندگان در تظاهرات نیز می‌گوید به نظر او گسترش ناتو به سمت شرق درست نیست. او افزود: «من امروز اینجا هستم فقط به این دلیل که فکر می‌کنم باید جلوی جنگ‌افروزان را بگیریم و باید درباره آنچه در حال رخ دادن است تجدیدنظر کنیم. من می‌خواهم آتش بس را ببینم. ما باید دیپلمات بفرستیم نه سلاح».

تالیا، فعالی که فقط نام کوچک خود را ذکر کرد در گفتگو با خبرگزاری آناتولی گفت: «آمریکا در حال دستکاری جهان در راستای منافع خود است. من فکر می‌کنم ما باید ارسال سلاح را متوقف کنیم، باید شروع به مذاکره کنیم، زیرا [جنگ] راه حلی برای ما به ارمغان نمی‌آورد. ما باید درک کنیم که روسیه کشور بزرگ و قدرتمندی است و نباید فراموش کنیم که یک کشور بزرگ هسته‌ای است».

کشور‌های غربی از جمله انگلیس از ابتدای جنگ مقادیر قابل توجهی تسلیحات به اوکراین فرستاده‌اند. روسیه با این اقدام مخالف است و می‌گوید اقداماتی از این دست تنها جنگ را طولانی‌تر خواهد کرد./باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
نظر شما