صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۵:۱۰
  • دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
  • Monday 15 May 2023
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۹ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 08
کد خبر: ۱۸۳۱۳۶

اتهام زنی اردوغان به رقیب انتخاباتی خود

رئیس‌جمهور ترکیه رقیب انتخاباتی خود را به دیدار با برخی مقام‌های آمریکا متهم کرد.

به گزارش راهبرد معاصر «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، «کمال قلیچدار اوغلو» نامزد ائتلاف ملت و رقیب انتخاباتی خود، را متهم به انجام دیدار‌هایی با مقام‌هایی از آمریکا دانست، اما نام آن‌ها را ذکر نکرد.

رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه در خارج تا فردا ادامه دارد، اما کنسولگری ترکیه در سوئیس می‌گوید که میزان مشارکت در انتخابات تاکنون به ۵۰ درصد افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود این میزان تا فردا بیشتر هم بشود.

«اباک اوزکان» سرکنسول ترکیه در ژنو در مصاحبه با المیادین گفت: «از ۱۰ روز پیش رای‌گیری در اینجا آغاز شد و روزانه ۱۲ ساعت ادامه دارد و ترکیه به مشارکت‌های خارج از کشور توجه ویژه دارد.»

اکنون اردوغان باردیگر رقیب خود را متهم می‌داند که با برخی افراد در آمریکا دیدار داشته و گفته است: «قلیچدار اوغلو با گروه‌های تروریستی همکاری می‌کند و ما به او اجازه نخواهیم داد کشورمان را تجزیه کند.. آیا پیام کسانی که با تروریست‌ها همکاری می‌کنند تا آتش و خونی که سوریه را ویران کرد به ترکیه منتقل کنند، مشخص نیست؟ یا کسانی که برای به ورشکستگی کشاندن ترکیه تلاش می‌کنند؟ یا کسانی که از اکتشاف‌گازی که در دریای سیاه و اکتشاف نفتی که در کوه گابار کشف کردیم، ناراحت هستند؟ آیا حفظ وحدت کشور و ملت و قدرت و موجودیت ترکیه می‌تواند هدف آن‌ها باشد؟»

اردوغان در بخشی دیگر وعده داد که «ترکیه صنایع دفاعی خودش را ارتقا و حقوق کارکنان و بازنشستگان را هم در ماه ژوئیه افزایش خواهد داد.»/باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: