صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۵:۳۱
  • چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
  • Wednesday 24 May 2023
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۴ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 May 22
کد خبر: ۱۸۵۵۵۱

نارضایتی اکثر آمریکایی‌ها از عملکرد اقتصادی دولت بایدن

همزمان با نگرانی‌ها از احتمال وقوع یک فاجعه اقتصادی در آمریکا، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد در حالی که کمتر از یک چهارم (۲۴ درصد) مردم آمریکا شرایط اقتصادی این کشور را خوب ارزیابی می‌کنند،‌ تنها ۳۳ درصد از آمریکایی‌ها از عملکرد اقتصادی دولت بایدن رضایت دارند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ بر اساس نتایج نظرسنجی مشترک خبرگزاری آسوشیتدپرس و مرکز تحقیقات افکار ملی (NORC) در بحبوحه فشارهای مالی ناشی از بالا بودن تورم، بازار دشوار مسکن و همچنین ورشکستگی احتمالی دولت ایالات متحده، رضایت عمومی از نحوه اداره امور اقتصادی توسط جو بایدن رییس جمهوری آمریکا همچنان رتبه پایینی دارد.

همچنین،‌ نتایج این نظر سنجی نشان می‌دهد آمریکایی‌ها نسبت به مدیریت بایدن در زمینه سیاست‌های مربوط به اسلحه و مهاجرت نیز مُردد هستند؛ به طوریکه تنها ۳۱ درصد از پرسش شوندگان عملکرد بایدن در دو موضوع حساس را تایید می‌کنند.

گفتنی است، رضایت از عملکرد کلی رییس‌جمهوری آمریکا در اداره این کشور ۴۰ درصد بود که نسبت که یک سال و نیم گذشته تغییر چندانی نداشته است.

رضایت از عملکرد کلی بایدن به عنوان رییس جمهوری آمریکا به تفکیک حزب از ژانویه ۲۰۲۱ (دی ۱۳۹۹)/ منبع آسوشیتدپرس
درحالی که فعالیت کارزار انتخاباتی بایدن برای تصاحب کرسی ریاست جمهوری آمریکا در انتخابات ۲۰۲۴ این کشور آغاز شده، نتایج این نظر سنجی نشان دهنده حمایت حدود ۵۰ درصدی هم حزبی‌های بایدن از عملکرد او در زمینه «مهاجرت» و «اسلحه» است.

رضایت ۶۱ درصدی از عملکرد اقتصادی و ۷۵ درصدی از عملکرد کلی بایدن میان دموکرات‌ها نیز نشان می‌دهد که رییس جمهوری آمریکا کمتر از سطح انتظار آن‌ها عمل کرده است.

رییس جمهوری آمریکا یکشنبه شب درحالی از اجلاس سالانه گروه هفت (G۷) در ژاپن بازگشت که مذاکرات میان دولت دموکرات بایدن و مجلس جمهوریخواه آمریکا به ریاست کوین مک‌کارتی برای توافق بر سر افزایش سقف بدهی دولت و جلوگری از وقوع یک فاجعه اقتصادی بر آن سایه انداخته بود.

بایدن پیش از سفر به هیروشیما به منظور شرکت در این اجلاس، سفرهای برنامه ریزی شده خود به استرالیا و پاپوآ گینه نو را لغو کرد تا به مذاکره با کنگره به منظور پیش‌گیری از وقوع این فاجعه تاریخی ادامه دهد.

به گزارش آسوشیتدپرس، نظرسنجی حاضر از تاریخ ۱۱ تا ۱۵ ماه مِه (۲۱ تا ۲۵ اردیبهشت) میان یک هزار و ۶۸۰ بزرگسال آمریکایی با انتخاب تصادفی صورت گرفت./ایرنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: