صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 14
کد خبر: ۲۱۳۴۶۸

درخواست ۳۰ جامعه مدنی آمریکا برای توقف کمک نظامی به تل‌آویو

۳۰ سازمان و جامعه مدنی آمریکایی از دولت آمریکا خواستند که ارسال گلوله و مهمات به رژیم موقت صهیونیستی را متوقف کند.

به گزارش راهبرد معاصر. با شدت گرفتن انتقادات جهانی و افکار عمومی از حمایت‌های نظامی غرب به سردمداری آمریکا از حملات جنایتکارانه رژیم موقت صهیونیستی به نوار غزه و کشتار مردم فلسطین، گروه‌های آمریکایی خواستار توقف کمک واشنگتن به تل‌آویو شدند.

 

روزنامه «واشنگتن‌پست» شامگاه دوشنبه گزارش داد که ۳۰ سازمان و جامعه مدنی آمریکایی از دولت «جو بایدن» خواستند که ارسال گلوله و مهمات به رژیم موقت صهیونیستی را متوقف کند.

 

این سازمان‌ها و جوامع مدنی به دولت بایدن هشدار دادند که ارائه مهمات ۱۵۵ میلی‌متری باعث تشدید درد و رنج غیرنظامیان در غزه می‌شود.

 

پیش از این نیز گروهی از کارکنان کنگره آمریکا به یاد قربانیان جنگ غزه مقابل ساختمان کنگره تجمع کرده و گل قرار دادند و خواستار آتش‌بس بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی شدند.

 

در اقدامی دیگر، صدها معترض آمریکایی در بندر تاکومای ایالت واشنگتن آمریکا در اعتراض به بارگیری سلاح‌های آمریکایی جهت ارسال به اراضی اشغالی تجمع کرده و راه خروج کشتی از این بندر را مسدود کردند.

 

این در حالی است که رژیم صهیونیستی از زمان آغاز حملات زمینی خود به غزه تحت فشارهای فزاینده بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس یا وقفه بشردوستانه قرار گرفته است.با این حال تمامی درخواست‌های عنوان شده در این زمینه را رد کرده است./ فارس

نظر شما