صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۱:۰۱
  • چهارشنبه ۰۹ شهريور ۱۴۰۱
  • Wednesday 31 August 2022
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۹ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 12
کد خبر: ۲۲۱۳۴

طالبان آمریکا را به جنگ در افغانستان تهدید کرد

آغاز گفتگوی امریکا با طالبان، هرچند با ادعای تحقق صلح و پایان دادن به خشونت توجیه گردید ولی نمی توان کتمان کرد که واکنش های خشم آلود و ناراحت کننده ای را نیز به وجود آورد..

به گزارش راهبرد معاصر؛ مذاکرات با طالبان، رویداد بسیار مهم طی ده سال اخیر به شمار می رود. بدون تردید، مهره اصلی این روند، امریکا است که سازمان دهنده و پشتیبان از مذاکرات می باشد. در ماه فوریه 2018، به طور رسمی مذاکرات آغاز شد. اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان، به رسمیت شناختن گروه سیاسی طالبان و گشایش نماینده گی رسمی این گروه در کابل و صدور پاسپورت و ویزا برای اعضای این گروه و خانواده هایشان و همچنین، آغاز فرایند آزاد سازی نیروهای محبوس طالبان را وعده داد.

 

مجاهد گفت: ترامپ باید با احتیاط رفتار کند. همچنین مجاهد افزود: ترامپ باید با احتیاط رفتار کند. وی اظهار داشت: باید مشاوران ترامپ برای او تشریح کنند که افغانستان گورستان امپراطوری ها است.

 

این در حالی است که پیش تر ژنرال «کنت مکنزی» رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا گفته بود که ارتش این کشور عملیات نظامی خود در افغانستان برای سرکوب طالبان را افزایش خواهد داد.

 

در همین حال گروه طالبان نیز هشدار داد که به دنبال توقف مذاکرات صلح از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، به جنگ خود علیه نیروهای آمریکایی در افغانستان ادامه می دهد.

 

ترامپ پس از نزدیک یک سال مذاکره هدفمند با طالبان برای آماده کردن شرایط جهت خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان پس از ۱۸ سال، مذاکرات صلح را متوقف کرد.

 

رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه با افشای نشست محرمانه‌ای که قرار بود با رهبران طالبان در کمپ‌ دیوید داشته باشد، اعلام کرد که این نشست را لغو و مذاکرات صلح را متوقف کرده است.

 

آمریکا و نیروهای ناتو که در سال ۲۰۰۱ میلادی به بهانه برقراری امنیت و شکست گروه های تروریستی از جمله طالبان به افغانستان لشکرکشی کردند هم اکنون بعد از ۱۸ سال نه تنها در برقراری امنیت در افغانستان با شکست همراه بوده اند بلکه نتیجه حضور طولانی مدت نیروهای آنان کشته شدن بیشتر غیرنظامیان افغان بوده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: