صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - 2019 September 25
کد خبر: ۲۳۲۵۷

روحانی خطاب به جانسون: از بیانیه اخیرتان متاسف هستیم/تعهدات برجامی تان را عملیاتی کنید

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس به طور اتفاقی، همزمان با حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار کردند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ بوریس جانسون که طبق برنامه قرار بود با حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی دیدار کند، به طور اتفاقی با حضور برنامه ریزی نشده امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه مواجه شد و دقایقی به صورت سه جانبه با رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار کردند.


این دومین بار است که مکرون در نیویورک به دیدار رئیس جمهوری ایران آمد. مکرون در این دیدار سه جانبه گفت؛ باید برای کاهش تنش ها از فرصت حضور در نیویورک استفاده کرد.

 

رئیس جمهوری فرانسه که در ماه های اخیر تلاش‌های میانجیگرانه‌ای برای حفظ برجام و کاهش تنش میان ایران و آمریکا برداشته است، شامگاه دوشنبه نیز با روحانی به مدت یکساعت و ۴۵ دقیقه دیدار کرد.

 

سران انگلیس و فرانسه در این دیدار خواستار دیدار روحانی با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا شده‌اند.

 

رئیس‌جمهور فرانسه در این دیدار سه‌جانبه گفت: «چیزی که مهم است این است که اگر ایشان (روحانی) این کشور را بدون دیدار با رئیس‌جمهور ترامپ ترک کند به منزله فرصتی از دست رفته خواهد بود چون او به زودی و در چند ماه آینده به اینجا برنخواهد گشت و رئیس‌جمهور ترامپ هم که به تهران نخواهد رفت. بنابراین، آنها باید همین حالا دیدار کنند.»جانسون با این دیدگاه موافقت کرده است. او گفت: «با امانوئل موافقم.»

 

این دیدار در حاشیه هفتاد و چهارمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد که این هفته در نیویورک برگزار می‌شود انجام شده است.

 

دولت آمریکا سال گذشته از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و تحریم‌ها علیه ایران را احیا کرد. ایران هر گونه مذاکره با آمریکا را مگر در صورت بازگشت واشنگتن به برجام رد کرده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: