صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۰۶ - ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - 2019 September 30
کد خبر: ۲۳۶۱۰

هشدار ظریف و زنگنه نسبت به وقوع حملات سایبری

وزرای امور خارجه و نفت در اقدامی مشابه از احتمال وقوع حملاتی سایبری از سوی آمریکا جهت ایجاد اخلال در سیستم های ایرانی سخن به میان آورده اند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه شب گذشته در گفت‌وگویی با یک رسانه آمریکایی با بیان اینکه جنگ سایبری با ایران را آمریکا آغاز کرد، تاکید نمود که اگر ایالات متحده جنگی را شروع کند، پایان دهنده آن نخواهد بود.

 

ظریف در پاسخ به این پرسش ان بی سی که آیا دخالت سایبری در انتخابات آمریکا تاکتیکی است که ایران همچون روسیه به کار می‌برد، گفت: ما هیچ اولویتی در انتخابات شما نداریم که بخواهیم در آن دخالت کنیم.

 

وی در جواب مجری برنامه که می‌گفت «این بدین معنا نیست که شما دخالت نمی‌کنید»، تاکید کرد: ما در امور داخلی کشور دیگری دخالت نمی‌کنیم؛ اما جنگی سایبری وجود دارد که در جریان است.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی توضیح داد: ایالات متحده این جنگ سایبری را با حمله به تاسیسات هسته‌ای ما به طریق خطرناک و غیرمسوولانه‌ای آغاز کرد که می‌توانست جان میلیون انسان را بگیرد.

 

وی با اشاره به ویروس‌های طراحی شده توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی که تاسیسات هسته‌ای ایران را هدف گرفته بودند، افزود: استاکس نت، زِرو دِی و عملیات المپیک را به یاد دارید. لذا یک جنگ سایبری وجود دارد و ایران درگیر آن است.

 

ظریف ادامه داد: هر جنگی که ایالات متحده آغاز کند، قادر به پایان دادن به آن نخواهد بود.

 

اکنون و پس از هشدار ظریف، وزیر نفت نیز به میدان آمده و از تلاش آمریکا برای ضربه زدن به صنایع ایرانی از طریق حملات سایبری پرده برداشته است.

 

وزیر نفت ایران در پیام روز ملی آتش‌نشانی تاکید کرده که همه شرکت‌ها و تاسیسات صنعت نفت ایران در شرایطی که تحریم‌ها صنعت نفت را نشانه گرفته است، در برابر تهدیدهای فیزیکی و سایبری هوشیاری کامل داشته باشند.

 

بیژن زنگنه در این پیام نوشته است: تحریم‌های دشمنان در یک جنگ تمام عیار اقتصادی، صنعت نفت را که پیشران و محرک اقتصاد کشور است، نشانه گرفته است. در این شرایط لازم است در همه شرکت‌ها و تاسیسات صنعت نفت، هوشیاری کامل در برابر تهدیدهای فیزیکی و سایبری ایجاد و تمهیدات مدیریتی، فنی و عملیاتی لازم برای حفاظت از تاسیسات و سرمایه‌های فیزیکی آماده باشند و با توجه ویژه به رویکردهای پیشگیرانه ایمنی و کنترل‌های دقیق عملیاتی، اتخاذ شود.

 

گفتنی است، حمله سایبری استاکس‌نت از جمله موارد حملات سایبری علیه است که از سوی محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات ایران، مورد تائید قرار گرفت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: