صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۱:۱۵
  • سه‌شنبه ۰۸ شهريور ۱۴۰۱
  • Tuesday 30 August 2022
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۳ - ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 16
کد خبر: ۲۵۱۷۳

پاکستان: ایران و سعودی در پی مصالحه هستند

وزیرخارجه پاکستان در اظهارنظری مدعی شده است که تهران و ریاض در پی کاهش تنش ها و اتخاذ مصالحه در روابط فی مابین هستند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ عمران خان نخست وزیر پاکستان که چند روز پیش و جهت گفتگو با مسئولین ارشد کشورمان به تهران سفر کرده بود، شب گذشته با ملک سلمان پادشاه سعودی و محمد بن سلمان ولیعهد این کشور گفتگو کرد.

 

به گزارش خبرگزاری رسمی سعودی (واس) ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی شامگاه سه‌شنبه در ریاض با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار کرده و روابط عمیق میان دو کشور دوست و چشم‌اندازهای همکاری‌های دوجانبه را با یکدیگر بررسی کردند.

 

در همین راستا وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد که عمران خان در راستای بخشی از «ابتکار صلح و امنیت» خود در منطقه به سعودی سفر کرده است.

 

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه خود یادآور شد که این سفر پس از سفر عمران خان در 13 اکتبر جاری به تهران و دیدار با مقامات ایران، صورت می‌گیرد.

 

به گفته وزارت خارجه پاکستان و همان طور که در بیانیه این وزارتخانه آمده عمران خان با رهبران سعودی و در پرتو «گفت‌وگوهای اخیرش با مقاماتی دیگر»، مشورت خواهد کرد.

 

در همین راستا وزیر امور خارجه پاکستان ساعاتی پیش گفته است که ایران و عربستان سعودی نشان می‌دهند که قصد دارند اختلافات میان خود را از راه دیپلماسی حل کنند.

 

شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان، روز چهارشنبه ۲۴ مهر (۱۶ اکتبر) گفت شواهدی در دست است که نشان می‌دهند که ایران و عربستان سعودی مایلند اختلافات میان خود را از راه گفت‌وگو حل کنند.

 

وزیر خارجه پاکستان توضیح بیشتری نداد اما موضع آشتی‌جویانه دو کشور را نتیجه سفر عمران خان، نخست وزیر پاکستان به ایران و عربستان دانست.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: