صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 February 02
کد خبر: ۳۹۴۸

آماده سازی شرایط برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

یک روزنامه کویتی از تدارک کشورهای عربی برای بازگشت سوریه به کرسی خود در اتحادیه عرب خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر ، برخی منابع آگاه گزارش دادند که وزرای خارجه شش کشور عربی در نشست روز پنجشنبه(دیروز) در منطقه بحرالمیت اردن، بسیاری از پرونده‌های مهم منطقه از جمله اوضاع برخی کشورهای عربی، مقابله با تروریسم و دیگر چالش‌های منطقه را بررسی کردند.

روزنامه کویتی «القبس» به نقل از این منابع نوشت که این نشست با حضور «صباح الخالد» معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه کویت برگزار شد و طی آن هیچ توصیه و سازوکاری مطرح نشد بلکه این نشست تنها به بررسی و تشریح اوضاع اختصاص داشت.

«ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن نیز در این باره تصریح کرد که وزرای شش کشور در این نشست به تبادل دیدگاه درباره تحولات منطقه و راهکارهای تعامل با آن به منظور پایان دادن به بحران‌های منطقه پرداختند.

القبس همچنین به نقل از یک منبع اردنی افزود که پرونده سوریه به ویژه در پرتو تحولات کنونی و بازگشایی سفارتخانه‌های برخی کشوهای عربی در دمشق، از مهم‌ترین محورهای گفت‌وگوهای حاضرین در این نشست بود و امکان ارائه طرحی از سوی کشورهای عربی در اجلاس آتی سران عرب در تونس درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، بررسی شد.

نشست وزرای خارجه شش کشور عربی اعم از امارات، اردن، مصر، کویت، بحرین و عربستان سعودی روز پنجشنبه (دیروز) در منطقه بحرالمیت اردن نشست برگزار کردند.

اتحادیه عرب از سال ۲۰۱۱ در پی تشدید درگیری‌ها در سوریه، عضویت این کشور در این اتحادیه را به تعلیق درآورد و این در حالی است که اخیرا چند کشور عربی از جمله امارات و بحرین سفارتخانه‌های خود در دمشق را بازگشایی کرده و بقیه کشورها نیز در انتظار تصمیم اتحادیه عرب هستند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: