صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۵۷ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 09
کد خبر: ۴۵۲۴۷

میزان حمایت از ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد نهایی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ نسبت به رئیس جمهور فعلی آمریکا ۱۰ درصد پیشتاز است.

به گزارش راهبرد معاصر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، نظرسنجی جدید هیل-هریس ایکس حاکی است که جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد نهایی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ نسبت به دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده ۱۰ درصد پیشی گرفته است.

 

بر اساس این گزارش، ۴۷ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی که طی روز‌های اول تا چهارم ژوئن انجام شده گفته‌اند که از بایدن در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر حمایت خواهند کرد که این رقم نسبت به نظرسنجی ماه می‌حدود ۵ درصد بیشتر بوده است.

 

در مقابل تنها ۳۷ درصد رای دهندگان آمریکایی گفته‌اند که از ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری حمایت می‌کنند که این رقم نسبت به نظرسنجی ماه می ۴ درصد کاهش داشته است.

 

۴ درصد مردم آمریکا نیز گفته‌اند که ترجیح می‌دهند به فرد دیگری رای دهند. ۴ درصد دیگر نیز اعلام کرده‌اند که قصدی برای شرکت در انتخابات ۲۰۲۰ ندارند و ۹ درصد نیز گفته اند که هنوز درباره نامزد نهایی که قرار است به او رای بدهند، تصمیم گیری نکرده‌اند.

 

تنها ۱۲ درصد سیاهپوستان آمریکایی گفته‌اند که از ترامپ حمایت خواهند کرد و این رقم برای بایدن به بیش از ۷۴ درصد رسیده است.

 

به نظر می‌رسد بحران شیوع ویروس کرونا و واکنش ترامپ به اعتراضات سراسری نسبت به قتل جورج فلوید توسط یک مامور پلیس سفید پوست تاثیر منفی زیادی بر میزان محبوبیت وی در بین رای دهندگان آمریکایی داشته است./تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: