صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۲۶ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 August 05
کد خبر: ۵۳۶۴۶

نشست مشکوک آمریکایی ها در عین الاسد

یک منبع آگاه جزئیاتی از نشست مشکوک اخیر آمریکایی‌ها با برخی عشائر الانبار در پایگاه نظامی «عین الاسد» علیه الحشد الشعبی خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر منابع رسانه‌ای عراقی از نشست اخیر نیروهای آمریکایی با برخی سران و شیوخ عشائر و شخصیت‌های سیاسی استان الانبار در پایگاه «عین الاسد» خبر می‌دهند.

 

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با پایگاه خبری «شبکه الاعلام المقاوم» توضیح داد: نیروهای اشغالگر در حال توطئه‌چینی علیه الحشد الشعبی و هدف قرار دادن مکان‌های حضور نیروهای این سازمان در نقاط مرزی عراق با سوریه هستند.

 

به گفته این منبع، اشغالگران آمریکایی تلاش دارند با سرباز‌گیری از برخی از ساکنان استان الانبار و تشکیل یک نیروی نظامی وابسته به خود، الحشد الشعبی را هدف قرار دهند و فتنه بزرگی ایجاد کنند. 

 

وی با اشاره به‌اینکه هدف اصلی این نشست تشکیل یک نیروی ویژه علیه الحشد الشعبی در استان الانبار است، افزود: هدف آمریکایی‌ها از این سرباز‌گیری برخورد با نیروهای الحشد الشعبی مستقر در شهرستان «القائم» این استان است.

 

از سوی دیگر با وجود عملیات‌های مستمر موفق الحشد الشعبی در مناطق صحرایی استان الانبار، گفته می‌شود  گروه‌های کوچک تشکیل شده از بقایای داعش که شامل دو تا سه تروریست هستند، همچنان در مناطق صحرایی الانبار حضور دارند و هر از گاهی نیروهای امنیتی را به منظور ناامن کردن و ایجاد بی‌ثباتی در مناطق غربی هدف قرار می‌دهند.

 

فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: