صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۷:۰۴
  • سه‌شنبه ۰۸ شهريور ۱۴۰۱
  • Tuesday 30 August 2022
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۹ - ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - 2020 November 07
کد خبر: ۶۵۸۸۲

افزایش همکاری نظامی محرمانه بین تل‌آویو و دبی/ اسرائیل به امارات سلاح می فروشد

منابع صهیونیستی فاش کردند که دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و موساد طی دو سال اخیر، وزارت جنگ این رژیم را برای فروش سلاح به امارات تحت فشار قرار داده‌اند.

به گزارش راهبرد معاصر طی چند سال گذشته همکاری محرمانه بین تل‌آویو و دبی به ویژه در زمینه نظامی افزایش یافته و قراردادهای کلان به ارزش‌ میلیاردها دلار خواه مستقیم یا با واسطه طرف سوم امضا شده است و علاوه بر آن امارات در مانورهای نیروی هوایی اسرائیل مشارکت داشته است.

در همین رابطه «یوسی میلمن» کارشناس امور امنیتی رژیم صهیونیستی می‌گوید که امارات از بیش از یک دهه پیش با دستگاه امنیتی این رژیم ارتباط دارد و دستگاه‌های مربوطه نیز با مجوز صادرات شرکت‌هایی که به امارات پهپاد، تجهیزات دفاعی ویژه تأسیسات نفتی و تجهیزات ویژه جنگ الکترونیکی فروخته‌اند، موافقت کرده‌اند.

روزنامه اقتصادی عبری زبان «گلوبس» نوشت که صادرات نظامی اسرائیل در سال ۲۰۱۸ به ۷.۵ میلیارد دلار رسید که البته این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۷ کاهش داشته است به طوریکه سال ۲۰۱۷ رقم بی‌سابقه‌ای در صادرات سلاح اسرائیلی به ثبت رسانده و سودی به ارزش ۹.۲ میلیارد دلار عاید این رژیم کرده است.

به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم»، یک نماینده کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی می‌گوید که این رژیم مقادیر زیادی سلاح به سودان جنوبی فروخته و تجربیات امنیتی در اختیار این کشور قرار داده است.

وی مدعی شد که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از وجود جنگ داخلی در سودان جنوبی بی‌اطلاع بوده است.

«ایلی شاحال» افسر بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی نیز گفت که موساد با تشکیل مجموعه‌ای از شبکه‌های محرمانه برای بازاریابی سلاح اسرائیلی توانسته است سلاح‌های ساخت این رژیم را در پنج کشور به فروش برساند که از جمله آن فروش انواع سلاح به آمریکا به موجب توافق استراتژیک امضاشده بین دو طرف است.

میلمن اشاره می‌کند که هدف اسرائیل از فرویش سلاح کسب سود و برقراری روابط دیپلماتیک با کشورهای جهان است و ۱۰ رصد تجارت سلاح در جهان را این رژیم در دست دارد که سودهای مالی کلانی را عاید آن می‌کند اما به ضرر و زیانی که در نتیجه داشتن روابط با رژیم استبدادی و ناقضان حقوق بشر متحمل می‌شود، توجهی ندارد.

او می‌گوید که تل‌آویو ترجیح می‌دهد سلاح‌های خود را به طور غیرمستقیم و به واسطه شرکت‌های خاصی (۲۲۰ شرکت) به کشورهای آُفریقایی و آمریکای لاتین بفروشد تا به این ترتیب از مسئولیت استفاده از این سلاح در جنایت‌های ضدبشری شانه خالی کند.

فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: