صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۳۷ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 March 10
کد خبر: ۸۰۳۳۷

اروپا: برای بازگشت برجام و مذاکرات هسته ای به مسیر صحیح تلاش می‌کنیم

اتحادیه اروپا مدعی است که برای برای بازگرداندن برجام به مسیر صحیح خود تلاش می‌کند.

به گزارش راهبرد معاصر «پیتر استانو» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد اتحادیه اروپا در حال حاضر برای بازگرداندن توافق هسته‌ای ایران به مسیر صحیح خود تلاش می‌کند.

«لارنس نورمن» خبرنگار وال استریت ژورنال امروز به نقل از استانو در پیامی اعلام کرد: «اتحادیه اروپا و جوزب بورل [مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا] در حال حاضر با تمام طرف‌های مرتبط با توافق هسته‌ای تماس‌های معمول و فشرده را برقرار می‌کنند تا برجام و مذاکرات هسته‌ای را به مسیر صحیح خود بازگردانند.»

نورمن در ادامه این پیام نوشت: «استانو جزئیات بیشتری از تلاش‌های اتحادیه اروپا در اختیار قرار نداده است.»

پیش‌تر «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، خواستار احیای توافق هسته‌ای ایران و استفاده از فرصت‌های کنونی شده و در پیامی ویدئویی با تکرار ادعا‌های خود مبنی‌بر کاهش پای‌بندی ایران به تعهداتش ذیل برجام، گفته بود: «اکنون فرصتی داریم که نباید از دست بدهیم. من به‌عنوان یک هماهنگ‌کننده در برجام معتقدم اکنون فضای ایجاد روابط دیپلماتیک داریم. ما باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم و برجام را به مسیر خود بازگردانیم.»

دولت دونالد ترامپ در ماه می سال ۲۰۱۸ در اقدامی یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران خارج شد. پس از آن کارزار غیرانسانی فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. اکنون مسئله برجام و احیای آن از چالش‌های پیش روی دولت جدید آمریکا است.

باشگاه خبرنگاران

برچسب ها
مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: