دستور پرداخت مطالبات فرهنگیان و انتخاب سخنگو در وزارت آموزش و پرورش-راهبرد معاصر

دستور پرداخت مطالبات فرهنگیان و انتخاب سخنگو در وزارت آموزش و پرورش

در حالیکه در روز‌های اخیر شاهد تجمعات اعتراضی فرهنگیان در برخی از استان‌های کشور بوده ایم، رئیس جمهور امروز دستور پرداخت مطالبات فرهنگیان و معوقات حقوق معلمان را داد و بر لزوم پیگیری طرح رتبه بندی معلمان تاکید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 September 22
کد خبر: ۱۰۳۱۲۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

به گزارش راهبرد معاصر، در حالیکه در روز‌های اخیر شاهد تجمعات اعتراضی فرهنگیان در برخی از استان‌های کشور بوده ایم، رئیس جمهور امروز دستور پرداخت مطالبات فرهنگیان و معوقات حقوق معلمان را داد و بر لزوم پیگیری طرح رتبه بندی معلمان تاکید کرد.

سید ابراهیم رییس رییس جمهور صبح امروز در جلسه هیات دولت در دستوری به رییس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: حق الزحمه معوقه معلمان  را پرداخت کنید.

رییس جمهور تصریح کرد: مدارس اول مهر بازگشایی می‌شود و آموزش و پرورش باید درباره حضوری و مجازی و یا ترکیبی بودن آموزش در مدارس، اطلاع رسانی دقیق و واحد داشته باشد. مدارس اول مهر بازگشایی می‌شود و آموزش و پرورش باید درباره حضوری و مجازی و یا ترکیبی بودن آموزش در مدارس، اطلاع رسانی دقیق و واحد داشته باشد.

رئیس جمهور همچنین بر ضرورت انتخاب یک سخنگو برای آموزش و پرورش برای اظهارنظر و اطلاع‌رسانی دقیق و واحد تاکید کرد.

آیت الله رئیسی همچنین در ادامه درباره موضوع رتبه‌بندی معلمان که در مجلس شورای اسلامی درحال رسیدگی است، با تاکید بر ضرورت انجام یک کار دقیق و کارشناسی در این زمینه با همراهی مجلس و دولت، گفت: متأسفانه در طرح رتبه‌بندی معلمان، آنچه در وهله اول به اذهان تداعی می‌شود، بحث مالی و پرداخت‌ها است، درحالی که مباحث مالی فقط یک بخش از طرح رتبه‌بندی است و این طرح اساسا برای ارتقای جایگاه معلمی و هویت، منزلت و جایگاه معلم و البته معیشت معلم است.

 

اعتراض فرهنگیان به توقف رتبه بندی معلمان

 

فرهنگیان و معلمان در واکنش به عدم تصویب رتبه بندی معلمان و توقف در مجلس در برخی از استان ها دست به تجمعات اعتراضی زدند. مسئولان مربوطه نیز از پیگیری ها و رایزنی درباره رتبه بندی معلمان خبر دادند.طی روز‌های گذشته فرهنگیان پیگیر اجرای رتبه‌بندی معلمان از طریق نمایندگان شهر و استان خود هستند، این در حالی است که روز گذشته یک عضو کمیسیون برنامه وبودجه از تغییر لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان متناسب با بودجه ۱۴۰۱ خبر داد و گفت قطعا این لایحه از سال آینده اجرایی می‌شود. با این حال معلمان پیگیر اجرا قطعی این طرح به ویژه برخی از مواد آن به خصوص ماده ۷ که مربوط به افزایش ۸۰ درصد حقوق است، تاکید دارند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
0
0
درود بر رئیسی که به فکر فرهنگیان است لااقل یک پشتوانه زبانی هم از طرف هر مسئول دلسوزی غنیمت است سپاس
حمیدرضا ترکاشوند بازنشسته یا بازنده ایی دیگر از ملایر
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
0
0
ماه هاست خبر خوش میدهید به ما که مسمومیت از خوشی گرفتیم ی چند روز خبر خوش ندهید تا دمی بیاسایم در رسانه ها زتدکی رویایی درست کردید بهر معلنان ما پتی پولم ننیخایم از راس رسانه ما را خدف کنید
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار