پلیس راهور دیر خبر داد، اما طرح زوج یا فرد بی‌توقف اجرا می‌شود دورکاری بانوان شاغل ادارات خوزستان در روز چهارشنبه به مناسبت روز زن اتوبوس و مترو در این روز رایگان شد هشدار بارش‌های سنگین در ۵ استان؛ بارش برف و باران در ۱۵ استان از فردا چهارشنبه مدارس نمونه دولتی حذف می‌شوند؟ هوا سرد می‌شود / باران تا جمعه در تهران ادامه دارد مدارس و دانشگاه‌های کدام استان‌ها و شهر‌ها چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۴ تعطیل است؟ جزئیات جدید پرونده قتل «منصوره قدیری» اعلام شد مدارس مازندران به دلیل شیوع آنفولانزا، فردا چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۴ مجازی شد تمام مقاطع آموزشی خراسان رضوی فردا چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۴ مجازی شد تمام مدارس سیستان و بلوچستان فردا چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۴ مجازی شد کشف قلک‌های ۱۸۰۰ساله مملو از سکه پنجمین پرواز بارورسازی ابر‌ها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه انجام شد مدارس و دانشگاه‌های کدام استان‌ها فردا سه‌شنبه ۱۸ آذر ماه ۱۴۰۴ تعطیل شد؟ اطلاعیه مهم درباره فعالیت مدارس مازندران فردا سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۴ جولان آنفلوآنزا در کشور؛ شیوع بیش از سه‌برابری نسبت به حد هشدار!

چرا دولت روحانی در اجرای رتبه بندی معلمان کوتاهی کرد؟

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از عدم اجرای رتبه‌بندی معلمان در دولت سابق گفت: مجلس بدنبال بررسی ترک فعل و تعلل مدیران دولت سابق در این باره است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 12
کد خبر: ۱۱۳۱۹۷

به گزارش راهبرد معاصر، سیدمحمد مولوی نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس و تحقیقات شورای اسلامی  پارلمانی درباره رتبه‌بندی معلمان اظهار داشت: با اینکه طبق قانون برنامه ششم توسعه باید نظام رتبه‌بندی معلمان اجرا می‌شد و در قانون بودجه ۱۴۰۰ هم به چنین چیزی اذعان شده و در اسناد بالادستی نظیر سند تحول بنیادین به این موضوع تأکید شده است، اما متأسفانه رتبه‌بندی معلمان در دولت سابق با بی‌مهری مدیران مواجه شده است.

وی افزود: دولت سابق و مدیران ارشد وزارت آموزش و پرورش باید پاسخ دهند چرا در اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان کوتاهی کرده‌اند؟ چرا لایحه‌ای به مجلس نفرستادند؟ مدیرانی که در طول ۱۰ سال اخیر در این زمینه ترک فعل کردند باید پاسخگو باشند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: آذر ماه در حال پایان است و به زودی وارد بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ خواهیم شد در حالی که باید نظام رتبه‌بندی در سال ۱۴۰۰ اجرایی می‌شد.

وی گفت:‌نظام تعلیم و تربیت پایه جامعه است و باید به زیرساخت جامعه کمک کرد.

مولوی افزود: اجرای رتبه‌بندی معلمان حق مسلم فرهنگیان است هر چند که الزامات قانونی زیادی هم در این باره وجود دارد و تعلل شایسته نیست.

وی افزود: هم اکنون بحث آئین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان و شیوه اجرای آن است مدلی که هم اکنون باری اجرای این نظام در کمیسیون آموزش مجلس تدوین شده مطلوب است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: اگر اجازه داده می‌شد تا سقف اعتبار و بودجه رتبه‌بندی معلمان را اجرا می‌کردیم و معلمان از اجرا مطمئن می‌شدند قطعا آن‌ها کمک‌حال دولت هم بودند چرا که آن‌ها درک زیادی از شرایط اجتماعی، اقتصادی و بی‌پولی کشور دارند./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار