شورای اروپا به پایان تحریم‌های روسیه رای داد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

شورای اروپا به پایان تحریم‌های روسیه رای داد

با رای شورای اروپا به پایان تحریم‌های روسیه و احیای حق رای این کشور، زمینه برای بازگشت مسکو به شورای اروپا که از زمان بحران کریمه تعلیق شده بود، هموار شد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۰۴ تير ۱۳۹۸ - 2019 June 25
کد خبر: ۱۴۵۸۳

به گزارش راهبرد معاصر، در پی چند ساعت مذاکره، شورای اروپا در زمینه پایان تحریم‌ها علیه روسیه و همچنین احیای حق رای این کشور در شورای اروپا به توافق رسید. به این ترتیب مسکو از حمایت اروپا برای بازگشت به شورای اروپا برخوردار شد.

 

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، در پی تنش میان روسیه و اتحادیه اروپا در زمینه مالکیت شبه‌جزیره کریمه، حق رای مسکو به مدت پنج سال تعلیق شده بود. مجمع پارلمانی شورای اروپا دیروز (دوشنبه) به بازگشت حق رای روسیه رای مثبت داد.

 

در بیانیه‌ای که شورای اروپا اواخر وقت دوشنبه منتشر کرد آمده است که این نهاد حق اعضا برای رای دادن، اعمال موضع و حضور در شورا و نهادهای وابسته به آن را تائید می‌کند. این نتیجه در پی ۱۱۸ رای مثبت در برابر ۶۲ رای منفی و ۱۰ رای ممتنع به دست آمد.

 

«ولودیمیر آریف» رئیس هیئت اوکراینی در واکنش به این تصمیم گفت که این اقدام پیام بسیار بدی برای مسکو و دیگر کشورها میفرستد و افزود: «آیا شما می‌خواهید اراضی کشور دیگری اشغال شود، مردم کشته شوند و شما همچنان همه اینها را رها کنید؟»

 

اتحادیه اروپا و آمریکا در سال ۲۰۱۴ میلادی و پس از برگزاری همه‌پرسی در شبه‌جزیره کریمه و مشخص شدن نتیجه آن که از رأی اکثریت مردم این منطقه برای جدا شدن از اوکراین و الحاق به روسیه حکایت داشت، به بهانه نقش ادعایی روسیه در ناآرامی‌های شرق اوکراین، تحریم‌های سنگینی را علیه مسکو وضع کردند.

 

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (دوشنبه) حکمی را به امضا رساند که بر اساس آن، تحریم واردات غذا به روسیه از کشورهای اتحادیه اروپا تا پایان سال ۲۰۲۰ تمدید شده است.

 

منبع: فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده