جنگ اوکراین و خالی‌شدن زرادخانه‌های آمریکا و اروپا-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

جنگ اوکراین و خالی‌شدن زرادخانه‌های آمریکا و اروپا

یک روزنامه آمریکایی نوشت، اروپایی‌ها و واشنگتن به دلیل کاهش تسلیحات موجود در انبارهای خود برای ارسال به اوکراین جهت نبرد با روسیه، با چالش بزرگی روبه‌رو شده‌اند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 21
کد خبر: ۱۶۰۱۳۸

به گزارش راهبرد معاصر،  بعد از هشدارهای مقامات آمریکایی و اروپایی درباره خالی‌شدن زرادخانه‌های تسلیحاتی آنها به‌دلیل ارسال بی‌رویه به اوکراین، روزنامه «واشنگتن‌پست» نیز این مسئله را چالشی طولانی‌مدت توصیف کرد.

 

واشنگتن‌پست روز یکشنبه در گزارشی به قلم چهار نفر از ستون‌نویسان خود، گزارش داد که آمریکا و کشورهای اروپایی به دلیل کاهش تسلیحات متعارف موجود در انبارهای خود برای ارسال به اوکراین جهت نبرد با روسیه، با چالش بزرگی روبه‌رو شده‌اند.

 

این روزنامه به نقل از منبعی در ناتو - که خواست نامش فاش نشود - نوشت: «غرب با وضعیت دشواری روبه‌رو است. بسیاری از تسلیحات تاکنون به اوکراین ارسال شده‌اند. کشورهای غربی باید بیش از پیش در زرادخانه‌های خود جستجو کنند».

 

وی با بیان اینکه راهکار چالش کمبود تسلیحات در اروپا و آمریکا به اقدامی راهبردی و طولانی‌مدت نیاز دارد، گفت: «در آن طرف اما روسیه حجم زیادی از تجهیزات نظامی را در اختیار دارد. کارخانه‌های روسی تولید گلوله‌های توپخانه‌ای، دو یا سه شیفت در روز کار می‌کنند»./ فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده