لاوروف: عملیات ویژه نظامی در اوکراین ضروری بود-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

لاوروف: عملیات ویژه نظامی در اوکراین ضروری بود

وزیر خارجه روسیه امروز تصریح کرد: عملیات ویژه نظامی در اوکراین ضروری بود و تلاش‌های غرب برای منزوی کردن مسکو نیز شکست خورد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۲ - ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 19
کد خبر: ۱۶۴۵۵۲

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز دوشنبه در سخنانی اعلام کرد: آنچه اکنون در حال رخ دادن است، نتیجه سیاست غرب برای منزوی کردن مسکو و جلوگیری از عملکرد مستقل آن به شمار می رود. تلاش های غرب برای منزوی کردن روسیه شکست خورد.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: عملیات ویژه نظامی برای خنثی کردن طرح های تبدیل اوکراین به کشوری ضدروسیه کاملاً ضروری بود. ایالات متحده و متحدانش در ناتو، اوکراین را به میدان آزمایش تسلیحات خود تبدیل کرده اند.

«سرگئی لاوروف» اضافه کرد: دوره طولانی انتقال به جهان چندقطبی وجود خواهد داشت؛ اما ساده نخواهد بود. امسال بالاخره وضعیت مشخص شد: به چه کشوری می توان اعتماد کرد، به چه کشور یا فردی نمی توان.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: روسای جمهور روسیه و بلاروس در گفتگوهای امروز خود، حرکت در مسیر تقویت استقلال دو کشور را تایید کردند./مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار