برنامه‌ بحث‌برانگیز آمریکا برای کشتار نیم میلیون جغد مهاجم-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

برنامه‌ بحث‌برانگیز آمریکا برای کشتار نیم میلیون جغد مهاجم

مسئولان حیات وحش ایالات متحده برای نجات جغد خالدار که در خطر انقراض است، برنامه‌ای بحث‌برانگیز برای کشتن نزدیک به نیم‌میلیون جغد مهاجم پیشنهاد کرده‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۲۰ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 10
کد خبر: ۲۴۹۲۹۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ مسئولان حیات وحش ایالات متحده برای نجات جغد خالدار که در خطر انقراض است، برنامه‌ای بحث‌برانگیز برای کشتن نزدیک به نیم میلیون جغد مهاجم (بارد) پیشنهاد کرده‌اند.

این تصمیم باعث مخالفت حامیان حیات وحش شده است و آنها این پرسش را مطرح کنند؛ آیا می‌توان تعادل ذاتی طبیعت را با تغییر دادن آن به‌نفع یکی از گونه‌ها بازگرداند؟

بر اساس گزارش آسوشیتد پرس (AP)، استراتژی سرویس حفاظت از آبزیان و حیات وحش آمریکا برای تقویت جمعیت جغد‌های خالدار در ایالت‌های اورگن، واشینگتن و کالیفرنیا شامل کشتن ۴۵۰,۰۰۰ جغد مهاجم در طول سه دهه آینده است.

دلیل اتخاد چنین تصمیمی رقابت این دو گونه بر سر منابع مشترک است؛ درحالی که جغد‌های خالدار برای بقا و سازگاری تلاش می‌کنند، جغد‌های مهاجم بزرگ‌تر از شرق ایالات متحده به قلمروی ساحل غربی حمله کرده و با رقابت بر سر منابع، جغد‌های خالدار را در معرض خطر انقراض قرار داده‌اند.

کسینا لی؛ ناظر سرویس حفاظت از آبزیان و حیات وحش ایالت اورگن آمریکا دراین‌باره می‌گوید: بدون مدیریت جمعیت جغد‌های مهاجم، جغد‌های خالدار شمالی با وجود دهه‌ها تلاش‌های مشترک برای حفظ آنها احتمالاً در تمام یا بیشتر محدوده خود منقرض خواهند شد.

تلاش‌های قبلی برای حفاظت از جغد‌های خالدار به حفظ جنگل‌های بومی آنها متکی بود که تا حدی موفق به کاهش نرخ انقراض این گونه شد، اما افزایش جمعیت جغد‌های مهاجم این تلاش‌ها را به‌طور کامل خنثی کرده است.

ایده بحث‌برانگیز کشتن جغد‌های مهاجم برای نجات جغد‌های خالدار مخالفت‌های شدیدی میان حامیان حیات وحش ایجاد کرده است و منتقدان این حرکت را انحرافی از استراتژی‌های پایدارتر حفظ محیط زیست توصیف کرده‌اند.

وین پاسیله، بنیان‌گذار گروه حامی حقوق حیوانات Animal Wellness Action، این تصمیم را به‌شدت محکوم می‌کند و می‌گوید: سرویس حفاظت از آبزیان و حیات وحش، به‌جای محافظت از حیات وحش به تعقیب و آزار حیات وحش روی آورده است.

وی پیش‌بینی می‌کند که این برنامه با شکست مواجه خواهد شد، زیرا احتمالاً جغد‌های مهاجم بیشتری به مناطقی که دیگر جغد‌ها کشته شده‌اند، مهاجرت خواهند کرد.

علی‌رغم انتقادات، کشتار گسترده جغد‌های مهاجم قرار است از بهار آینده آغاز شود و تیراندازان آموزش‌دیده با استفاده از بلندگو‌های پخش صدای جغدها، جغد‌های مهاجمی که به زیستگاه‌های جغد‌های خالدار نفوذ کرده‌اند، هدف قرار خواهند داد.

رابین باون؛ رهبر استراتژی حذف جغد‌های مهاجم می‌گوید: از سال ۲۰۰۹ تا کنون حدود ۴۵۰۰ جغد مهاجم حذف شده‌اند. این طرح با هدف کاهش جمعیت جغد‌های مهاجم طراحی شده است، اما باعث نابودی کامل آنها نمی‌شود.

علاوه بر سرویس حفاظت از آبزیان و حیات وحش، برخی گروه‌های حاوی حیوانات نیز از این تصمیم حمایت می‌کنند. استیو هولمر، معاون رئیس انجمن حفاظت از پرندگان آمریکا دراین‌باره می‌گوید: جغد‌های مهاجم به غرب تعلق ندارند، لذا کاهش جمعیت آنها می‌تواند راه را برای همزیستی مسالمت‌آمیز با جغد‌های خالدار در درازمدت هموار کند.

این برنامه قصد دارد جمعیت جغد‌های مهاجم در آمریکای شمالی را سالانه کمتر از ۱ درصد کاهش دهد، که در مقایسه با خطر انقراض جغد‌های خالدار، مقدار نسبتاً کمی است.

تام ویلر؛ مدیر مرکز اطلاعات حفاظت محیط زیست، معتقد است که این طرح ممکن است به سایر گونه‌های ساحل غربی مانند سمندر‌ها و خرچنگ‌ها نیز که شکار جغد‌های مهاجم هستند، کمک کند.

با انتظار برای مطالعه نهایی محیط زیستی در مورد این پیشنهاد و آغاز دوره نظرخواهی ۳۰ روزه، این طرح تضاد بین تلاش‌های حفاظتی و تلاش‌های تجاری را برجسته می‌کند. این پیشنهاد در پی دهه‌ها درگیری بین حفاظت‌گرایان و شرکت‌های چوب‌بری که مناطق وسیعی از جنگل‌های قدیمی محل زندگی جغد‌های خالدار را قطع کرده‌اند، ارائه شده است.

با حذف حمایت‌های زیستگاه برای جغد‌های خالدار توسط دولت سابق دونالد ترامپ به‌منظور حمایت از صنعت چوب و بازگرداندن این حمایت‌ها توسط جو بایدن، بحث حفاظت همچنان ادامه دارد. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار