دانشمند فرانسوی به دلیل حمایت از غزه بازداشت شد-راهبرد معاصر
رونمایی واشنگتن از قوانین جدید برای جلوگیری از دستیابی ایران به اطلاعات آمریکایی گزارش سخنگوی وزارت خارجه از سفر عراقچی به بحرین حزب الله: فرستاده آمریکا علناً از تغییر در قطعنامه ۱۷۰۱ سخن می‌گوید تقاضای عربستان از ایران برای برگزاری رزمایش در دریای سرخ رئیس جمهور جدید ویتنام انتخاب شد «گوترش» خواستار برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه شد دیدار عراقچی با پادشاه بحرین هاآرتص مدعی دسترسی هکر‌های مرتبط با ایران به اطلاعات مهم سران تل‌آویو شد اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق جهاد اسلامی هدف قرار گرفتن زیاد النخاله در دمشق را تکذیب کرد کیف همسر یحیی السنوار چقدر قیمت داشت؟ + تصاویر عراقچی عازم بحرین شد لغو مجوز فعالیت شبکه العربیه عربستان در الجزایر حمله جدید صهیونیست‌ها به ضاحیه بیروت | نفوذ پهپادی حزب‌الله به حیفا رسانه صهیونیستی: اسرائیل امشب تمامی تاسیسات اقتصادی مهم حزب الله را مورد حمله قرار خواهد داد

دانشمند فرانسوی به دلیل حمایت از غزه بازداشت شد

«فرانسوا بورگات» دانشمند فرانسوی به دلیل انتشار پُستی در حمایت از غزه بازداشت شد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۶ - ۲۰ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 10
کد خبر: ۲۴۹۳۷۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ «فرانسوا بورگات» (Francois Burgat) دانشمند فرانسوی که به دلیل انتشار پُستی در حمایت از غزه در تاریخ ۲ ژانویه هدف یک سازمان یهودی قرار گرفته و به پاسگاه پلیس در شهر «اکس-آن-پرووانس» در جنوب فرانسه احضار شده بود؛ در ساعات بامدادی به بهانه واهی «دفاع از تروریسم» بازداشت شد.

«رفیق چکات» (Rafik Chekkat) وکیل این دانشمند فرانسوی در زمینه این بازداشت اظهار داشت: این رسوایی است که یک اندیشمند در فرانسه به دلیل اظهارات سیاسی خود در مورد درگیری‌های خارجی از آزادی اش محروم شود.

چکات تصریح کرد: موکلم در جلسه رسیدگی به اتهامات وارده، به سوالات پاسخ‌های صادقانه، مفصل و با استناد به منابع داد.

به گزارش آناتولی، بورگات به دلیل فعالیتش در زمینه‌های اسلام گرایی، مبارزه با اسلام ستیزی و جهان عرب و تروریسم یک شخصیت شناخته شده است.

در پی شکایت بنیاد متعلق به صهیونیست‌ها در اروپا (OJE)، برای بورگات حکم بازداشت صادر شد؛ اما حوالی ساعت ۱۶:۰۰ به وقت محلی لغو شد./مهر 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده