رئیس ستاد مرکزی اربعین: زوار اربعین با خودروی شخصی به مرز‌ها بیایند-راهبرد معاصر

رئیس ستاد مرکزی اربعین: زوار اربعین با خودروی شخصی به مرز‌ها بیایند

رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به توسعه ظرفیت پارکینگ‌ها و از طرفی برخی کمبود‌ها در حوزه حمل و نقل عمومی، از زوار اربعین خواست تا با خودروی شخصی به مرز‌ها بیایند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۲۲ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 12
کد خبر: ۲۴۹۵۳۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ سیدمجید میر احمدی در خصوص ظرفیت حمل و نقل عمومی در اربعین امسال گفت: قرار بود امسال وزراتخانه‌ها و دستگاه‌ها دو هزار دستگاه اتوبوس را تا پیش از اربعین وارد کشور کنند که این امر محقق نشد. از سوی دیگر بخشی از ناوگانی هم که اربعین سال گذشته مورد استفاده قرار گرفته بود، طی این یک سال فرسوده شده و به تبع ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی امسال قدری کاهش یافته است.

میراحمدی تعداد اتوبوس‌های لازم برای تردد زوار در اربعین امسال را بیش از هفت هزار دستگاه عنوان کرد و افزود: سرپرست ریاست جمهوری دستورات لازم را به دستگاه‌ها برای تامین این تعداد اتوبوس ابلاغ کرده و امیدواریم امسال مشکلی نداشته باشیم.

میراحمدی با تاکید بر استفاده زوار از خودروی شخصی گفت: تمام تمهیدات لازم در خصوص جابجایی زوار اندیشیده شده، اما تاکید و توصیه ما این است که زوار حتی المقدور با خودروی شخصی به مرز‌ها بیایند.

وی با اشاره به توسعه پارکینگ‌ها در مرز‌های کشور گفت: در حال حاضر برای پارک خودرو و اتوبوس‌هایی که چهار میلیون زائر را طی مدت اربعین به مرز بیاورند ظرفیت داریم و زوار به هر تعداد که با خودروی شخصی به مرز‌ها بیایند، مشکلی از حیث پارکینگ نداریم.

میر احمدی در ادامه یکی از چالش‌های اصلی در اربعین امسال را گرمای هوا عنوان و تصریح کرد: در همین راستا تقاضا داریم زوار نکات مربوط به پیشگیری از گرمازدگی را به دقت رعایت کنند.

وی افزود: بیماران زمینه‌ای، سالمندان و کودکان خردسال باید مراقبت بیشتری در این زمینه داشته باشند. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار