دبیرکل سازمان ملل: نتانیاهو حتی پاسخ تماس هایم را نمی‌دهد-راهبرد معاصر

دبیرکل سازمان ملل: نتانیاهو حتی پاسخ تماس هایم را نمی‌دهد

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: بنیامین نتانیاهو تماس‌های من را پاسخ نمی‌دهد، انچه که در غزه اتفاق می‌افتد غیر قابل قبول است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 12
کد خبر: ۲۵۷۰۹۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: بنیامین نتانیاهو تماس‌های من را پاسخ نمی‌دهد، انچه که در غزه اتفاق می‌افتد غیر قابل قبول است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل گفت: آنچه در نوار غزه اتفاق می‌افتد، کاملا غیرقابل قبول است. پاسخگو نبودن اسرائیل در ارتباط با قتل کارکنان و امدادگران سازمان ملل در نوار غزه پذیرفتنی نیست.

وی افزود: نقض بسیار چشمگیر قوانین بشردوستانه بین المللی و انجام نگرفتن حفاظت موثر از غیرنظامیان در نوار غزه کاملا مشهود است.

دبیرکل سازمان ملل گفت: من از ماه اکتبر ۲۰۲۳ با نتانیاهو صحبت نکرده ام، زیرا او به تماس‌های من پاسخ نمی‌دهد، اما من دلیلی برای صحبت نکردن با او ندارم.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه اعلام کرد رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه با ارتکاب جنایت جدید در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه، مدرسه "الجاعونی" وابسته به آنروا را هدف حمله هوایی قرار داد و دست کم ۱۸ نفر از جمله شماری از کارکنان آنروا در این حمله شهید شدند.

"آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل در واکنش به این جنایت گفت: یک مدرسه در نوار غزه که پناهگاه بیش از ۱۲ هزار آوره فلسطینی بود، هدف حمله هوایی اسرائیل قرار گرفت و شش نفر از کارکنان ما در آنروا نیز در میان کشته شدگان بودند. / صدا و سیما

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار