نقش تل آویو در تخریب روابط تهران و ریاض-راهبرد معاصر

نقش تل آویو در تخریب روابط تهران و ریاض

نخست وزیر پاکستان در گفتگویی مدعی شده که رژیم صهیونیستی نقش پر رنگی در تشدید شکاف ها میان تهران و ریاض ایفا نموده است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - 2019 October 24
کد خبر: ۲۵۹۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛ نخست وزیر پاکستان این روزها نقش پر رنگی در راستای کاهش تنش ها میان عربستان سعودی و ایران ایفا نموده است. عمران خان اولین بار و در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل از تمایل طرفین برای میانجیگری میان تهران و ریاض خبر داد. در این راستا وی پس ازسفر نیویورک در دو سفر مجزا به ایران و عربستان سفر کرده و در راستای تلطیف روابط فی مابین کوشیده است.

 

خان در جدیدترین اظهارنظرش در این رابطه معتقد است که صهیونیست ها نقش بسزایی در تخریب روابط میان ایران و سعودی ایفا نموده اند.

 

نخست وزیر پاکستان تأکید کرد: ما همیشه مخالف سیاست‌های مخرب رژیم صهیونیستی بوده‌ایم و در این شرایط نیز تمام تلاش خود را برای ایجاد ارتباط مجدد میان تهران و ریاض انجام خواهیم داد.

 

وی در ادامه تاکید کرد که عامل مخرب در روابط ایران و عربستان، اسرائیل است.

 

عمران خان در این باره گفت: اسرائیل خواهان جنگ میان ایران و عربستان است. در واقع می‌خواهد از این طریق به منافع خود در منطقه برسد.

 

وی به شرایط داخلی پاکستان نیز اشاره کرده گفت: به هیچ عنوان حاضر نیستیم با درخواست حزب جمعیت علمای اسلام و فضل الرحمان استعفا دهم.

 

عمران‌خان گفت: پیشنهادی که از سوی فضل الرحمان مطرح می‌شود بی‌ارزش است و او از طریق برگزاری تظاهرات به نتیجه نخواهد رسید.

 

گفتنی است عمران‌خان طی روزهای اخیر به ایران سفر و با رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور کشورمان دیدار و گفتگو کرده بود.

 

نخست وزیر پاکستان در ملاقات‌های خود تلاش کرد برای حل مشکلات موجود در روابط ایران و عربستان اقدام نماید.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
0
0
ایران و پاکستان بعنوان دو کشور برادر باید مقابل رژیم جعلی صهیونیسم بایستند، پاکستان ملتی مسلمان دارد، ایرانیان روزانه چندین ساعت رو به سرزمین وحی سر تعظیم فرود می آورند و تاریخ گواه خواهد شد که رژیم جعلی صهیونیسم از نیل تا فرات را برای برده داری اپارتاد می خواهد، آیا درست است بیت المقدس را حصار کنند، زن و کودک و پیر و جوان را که تنها جرمشان خداپرستی است بزنند، کدامیک از ادیان الهی این اعمال رژیم جعلی صهیونیسم را قبول دارد؟
تحلیل های برگزیده