شلیک به یک کارمند در زاهدان+ جزئیات حضور همزمان ۵ ناوگروه نیروی دریایی در آب‌های بین‌المللی درگذشت اولین فرمانده دافوس بعد از انقلاب اسلامی پزشکیان: دولت از سربازان گمنام امام زمان حمایت می‌کند پزشکیان: با برطرف کردن کانون‌های ناآرامی مانع سوءاستفاده دشمنان شویم جیش‌الظلم مسئولیت انفجار چابهار را بر عهده گرفت برگزاری جلسه سران قوا به میزبانی پزشکیان طرح مجلس برای ساماندهی و شفافیت عملکرد شرکت‌های دولتی رهگیری پهپاد کرّار توسط جنگنده رهگیر میگ ۲۹ سردار قاآنی به زیارت امام زاده جعفر (ع) پیشوا رفت + عکس ابوترابی، امام جمعه تهران: کاهش اقتدار سیاسی هدف اصلی منازعات نرم است؛ راهی جز وحدت و انسجام نیست توضیحات خسروپناه درباره شایعه برکناری جمیله علم‌الهدی از شورای عالی انقلاب فرهنگی وزیر دفاع: ماهیت وجودی انقلاب ما با ماهیت وجودی آمریکا در پارادوکس است؛ نمی‌توانیم در کنار یکدیگر قرار بگیریم فاطمی، نماینده مجلس: رفع فیلترینگ تلگرام و اینستاگرام ظرف ۶ ماه آینده انجام می‌شود دریادار سیاری: رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۳ ارتش از فردا آغاز می‌شود
وزیر اسبق بازرگانی:

افزایش شبانه و مخفیانه بنزین توسط دولت اشتباه بود

وزیر اسبق بازرگانی گفت: افزایش قیمت بنزین به‌صورت شبانه و مخفیانه تصمیم غلطی از سوی دولت بود، این طرح نیازمند زمینه‌سازی و اقناع افکار عمومی در کشور بود.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - 2019 November 26
کد خبر: ۲۸۹۴۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ یحیی آل‌اسحاق  با اشاره به تصمیم دولت در افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: «میزان مصرف بنزین در کشور نسبت به کل جهان غیر عادی است و بنا بر آمارهای ارائه شده دو برابر میانگین‌های جهانی سوخت در کشور مصرف می‌شود که هزینه‌های زیادی به کشور تحمیل می‌کند».

 

وزیر اسبق بازرگانی با تصریح اینکه یارانه ارائه شده به بنزین ۹ برابر بودجه طرح‌های عمرانی است، گفت: «مصرف بالای سوخت هزینه‌‌های دیگری هم برای کشور دارد که از جمله می‌توان به آلودگی هوا و محیط زیست و به خطر افتادن سلامت مردم اشاره کرد».

 

وی با بیان اینکه روزانه ۲۰ میلیون لیتر بنزین در کشور قاچاق می‌شود، تأکید کرد: «تفاوت قیمت بنزین کشورهای همسایه با ایران به طور میانگین بین ۲ تا ۶ برابر است و این موضوع سبب افزایش قاچاق سوخت به کشورهای همسایه شده است».

 

آل‌اسحاق با انتقاد از اینکه خلاف سیاست‌های نظام، یارانه‌های بنزین بیشتر به دهک‌های بالای جامعه و خودروداران اختصاص یافته بود،‌ بیان کرد: «خانواده‌هایی که قدرت خرید خودرو ندارند از یارانه سوخت محروم هستند».

 

وزیر اسبق بازرگانی افزود: «در برنامه پنجم توسعه قرار بود نرخ حامل‌های انرژی به صورت سالیانه ۱۰ درصد با شیب ملایم افزایش یابد تا اثرات منفی آن به حداقل برسد تا اقتصاد کشور با شوک مواجه نشود».

 

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: «متأسفانه برخی مسئولان به‌دلیل در نظر گرفتن اهداف کوتاه مدت با تصویب مصوبه‌ای در مجلس، از افزایش قیمت بنزین به صورت سالانه خودداری کردند و با افزایش یکباره قیمت شوک بزرگی به اقتصاد وارد کردند».

 

وی افزود: «افزایش قیمت بنزین به صورت شبانه و مخفیانه تصمیم غلطی از سوی دولت بود، این طرح نیازمند زمینه سازی و اقناع افکار عمومی در کشور بود».

 

وزیر اسبق بازرگانی بیان کرد: «تصمیم افزایش قیمت بنزین در این برهه از زمان و در شرایطی که اتفاقات عراق و لبنان و سوء‌استفاده کشوری‌های خارجی در این کشور منجر به آشوب در منظقه شده است، جای تأمل دارد».

 

وی افزود: «فرمایشات رهبری برای حل این مشکل گره‌گشا بود و از سوی دیگر درایت مردم با وجود تمامی مشکلات نعمت بزرگی برای نجات کشور از این بحران بود».

 

آل اسحاق خاطرنشان کرد: «دولت باید ضمن افزایش نظارت بر بازار، تمام تلاش خود را صرف ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا در بازار کشور کند».

منبع: آنا

ارسال نظر